Avatar billede charley78 Novice
13. juni 2007 - 14:18 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

tabel som baggrund

jeg har et smukt billede (grafik: bmp, gif ell. jpg), som jeg gerne vil bruge som baggrund. Jeg oplever desværre at IE Explorer tiler baggrundsbilledet, så der bliver mange af dem. Er der en måde hvorpå jeg kan lægge billedet en enkelt gang i baggrunden. Kan man fx lægge en tabel ind som baggrund... Og så alligevel samtigt bruge en tabel (ovenpå) i layoutet?
Avatar billede jokkejensen Novice
13. juni 2007 - 14:53 #1
<table style="background-image: url(/sti/til/billede.jpg);background-repeat:no-repeat">

skulle gerne kun ligge billedet som baggrund én gang

/JJ
Avatar billede 13thsky Nybegynder
13. juni 2007 - 14:55 #2
ja, det er muligt. Du skal dog bruge style sheets til det.

Prøv at ændre koden for starten af tabellen til dette:

<table width="800" border="1" style="background-image: url(billedenavn.jpg); background-repeat: no-repeat;">

Du skal så lige erstatte billedenavn.jpg med det rigtige.

/13
Avatar billede charley78 Novice
13. juni 2007 - 14:58 #3
Tak begge... skal I ikke have points?
Avatar billede charley78 Novice
13. juni 2007 - 15:05 #4
.. eller i hvert fald 13thsky ;o)
Avatar billede charley78 Novice
13. juni 2007 - 15:09 #5
- desværre har jeg ikke fået noget at det til at du'
Er flg. da forkert:
<body bgcolor="#000000">
<table width="800" border="1" style="background-image:"images/smykke-Tine.png"; background-repeat: no-repeat;">....

(phg'en bør sagtens kunne ses!)
Avatar billede charley78 Novice
13. juni 2007 - 16:20 #6
<table width="800" border="0" style="background-image: images/smykke-Tine.png; background-repeat: no-repeat;">

- går heller ikke :o)
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2007 - 16:51 #7
kan du ikke bare gå ind i page proberties og vælge "no-repeat" for baggrundsbilledet
Avatar billede charley78 Novice
13. juni 2007 - 19:45 #8
- det var da i hver fald en besked der virker!

Tak alle!

Hvem skal have points?
Avatar billede 13thsky Nybegynder
14. juni 2007 - 14:02 #9
jeg springer over, ellers tak (c:

/13
Avatar billede charley78 Novice
14. juni 2007 - 16:59 #10
tak 13thsky!
- mimimig?
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2007 - 18:40 #11
nej tak ingen points til mig,
men håber du har fået løst problemet.
Hilsen Aksel
Avatar billede charley78 Novice
15. juni 2007 - 10:34 #12
Var der nogen der kunne svare på, om en tabel nogensiden kan ligge som baggrund?
Avatar billede 13thsky Nybegynder
17. juni 2007 - 16:44 #13
du kan ligge en tabel inden i en anden tabel og give dem forskellige baggrunde, eller ingen baggrund - som du vil...

/13
Avatar billede charley78 Novice
17. juni 2007 - 21:42 #14
c'mon 13thsky, du må da have lidt points!
Avatar billede charley78 Novice
17. juni 2007 - 21:53 #15
nu efter gennemprøvning, kan jeg jo se at svaret ikke holder alligevel. Desværre!
Hvis jeg gerne vil skrive på et billede, og forestiller mig at jeg kan lægge billedet i en tabel og dernæst lægger en tabel ovenpå det, som jeg så kan skrive i... Ja, resultatet bliver at ordene lægger sig pænt rundt om billedet.... Eller er der noget jeg har misforstået omkring fremgansgmåden?
Avatar billede 13thsky Nybegynder
18. juni 2007 - 13:57 #16
kan du ikke prøve at smide din kode herind. Så kan jeg lige se det og evt. rette det til...

/13
Avatar billede 13thsky Nybegynder
18. juni 2007 - 13:57 #17
altså bare koden for tabellerne

/13
Avatar billede charley78 Novice
18. juni 2007 - 14:59 #18
?!
- der er ikke nogen side endnu. Jeg prøvede bare at lægge en tabel ind med et billede i. I den samme tabel anbfelade du så at jeg kunen lægge endnu en tabel, og så skrive i den. Resultatet er at skriften opfører sig som var det een og samme tabel billede og tekst lå i.

Jeg ville bare gerne vide om man det kunne lade sig gøre at lægge et grafisk billede ind og skrive en tekst (i dreamweaver) ovenpå... i tabeller.
Ellers kan jeg godt bruge den løsning der hed, grafisk billede som baggrund og skrive ovenpå i tabel!
Avatar billede charley78 Novice
18. juni 2007 - 15:01 #19
13thsky: tror du ikke bare vi må konstatere, at man ikke kan lægge to tabeller ind ovenpå hinanden?
Avatar billede charley78 Novice
28. oktober 2010 - 22:47 #20
ikke noget brugbart svar, desværre!