Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
05. juni 2007 - 13:58 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Skal man bruge splitter hos Cybercity

Da Cybercity åbenbart har besluttet at holde lukket i dag spørger jeg jer kloge mennesker i stedet for.

Skal man bruge splitter når man skal tilslutte sit udstyr fra Cybercity

Det er Solo bredbånd
Avatar billede screem_brille Novice
05. juni 2007 - 14:00 #1
hvis det skal køre over de eksisterende ledninger ja, hvis de kører over deres eget kobberpar nej, men det fremgår af dit velkomstbrev.
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
05. juni 2007 - 14:08 #2
Hvor står det henne i velkomstbrevet??
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
05. juni 2007 - 14:10 #3
Vi har ikke fået lavet noget om på ledningerne, det er de gamle fra TDC's tid
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. juni 2007 - 14:12 #4
Det afhænger af om du har "gammeldags" telefon og ASDL på samme ledning. Så skal du bruge et delefilter/splitter. Ellers behøv's det ikke.
Avatar billede screem_brille Novice
05. juni 2007 - 14:27 #5
det står i de papirer du fik medsendt med din router (vejledningen), og er der ingen splitter med skal der ikke benyttes nogen.
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
05. juni 2007 - 14:36 #6
Ja, der var desværre ikke nogen hardware vejledning med.....
Men der kan vel ikke ske noget ved at prøve at sætte den direkte ind et det PC/bredbånd stik jeg fik indstalleret af TDC for 4 års siden.....eller hvad??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. juni 2007 - 14:40 #7
Nej, der sker ikke noget. Har du telefon på linien kan der være støj på dem.
Avatar billede renehfrederiksen Nybegynder
05. juni 2007 - 14:42 #8
Altså - du skal ikke bruge en splitter med mindre du vil have tilkoblet en fastnet-telefon.

Har du haft bredbånd før så er der ikke ændret noget i dag set ift. hvordan din installation fungerede før.

Har du derimod ikke haft bredbånd før, så fungerer det på den måde at din telefon skal  kobles på direkte på splitteren.

Ellers - hvis du er tvivl, har du så set på disse 2 links?:

http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand/bestil/goer_det_selv/ og http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand/bestil/goer_det_selv/tilslutning_af_telefoner/

Jeg håber du får din forbindelse op at køre - jeg har lige bestilt en lignende til min svigermor.

Hav en god dag :-)
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
05. juni 2007 - 15:03 #9
Oki, jeg prøver
Avatar billede fedora Nybegynder
17. juni 2007 - 18:02 #10
Det kommer an på om han har bestilt Internet og IP-telefoni, så skal han ikke bruge delefilteret.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. juni 2007 - 18:05 #11
Ikke korrekt. Det kommer an på om han bruger fastnettelefon, som de tydeligt også fremgår af indtil flere indlæg.
Avatar billede screem_brille Novice
17. juni 2007 - 18:17 #12
17/06-2007 18:05:37 det har intet at gøre med om man bruger ip telefoni eller ej, men ene og alene om der er POTS telefoni på linien også.
Avatar billede fedora Nybegynder
17. juni 2007 - 19:06 #13
Vi har IP telefoni og internet ved cybercity, og vi sætter vores telefon direkte i routeren, så vi bruger ikke skille filtret.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. juni 2007 - 19:10 #14
Men så har I jo heller ikke fastnettelefon - det er jo det indlæggende handler om. Prøv at læse før du skriver.
Avatar billede neocron Nybegynder
03. juli 2007 - 22:36 #15
Cybercitys telefoni er et mix af VoIP og IP telefoni og er ikke at sammenligne med alm PSTN telefoni.

Splitteren bruges kun hvis man sidder på en delt kobberlinie hvor der er PSTN og ADSL på en og samme gang. På en rå linie ligger der kun én ting, f.eks. ADSL og derfor behøver der ikke splitter. Man kan blive "snydt" hvis der ikke er nok kobber til at oprette en ekstra linie hvis man i forvejen har en rå linie til PSTN, for så bliver man så nødt til at konvertere den eksisterende rå linie til en delt. Og så er splitteren pludselig inde i billedet.