Avatar billede mal Nybegynder
05. juni 2007 - 00:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Media Center error vil ikke starte

Jeg har et Media center hvor jeg har været nød til at geninstallere ...

Der sidder et Hauppauge WinTV-PVR-150 kort i maskinen, det fungere fint hvis jeg bruger WinTV2000 som er et ekstern TV program fra Hauppauge, kan jeg uden problemer køre live, den kan også fint finde kanalerne i media center, men hvis jeg trykker på live tv, så skriver den der er en fatal error, men den fremgår bare ikke af nogen logfiler.

Jeg har installeret den driver som følger med, og jeg har prøvet at installere den driver nyeste 32 bits driver som findes på Hauppauge hjemmeside, men ingen af dem virker ... jeg følger manualen install guide ... hvilket siger installer kortet ... det har jeg gjort og så burde det virke ... det gør det bare ikke.

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP
Avatar billede mal Nybegynder
05. juni 2007 - 01:25 #1
Jeg har faktisk selv fundet svaret:

"Decoder error - Decoder has malfunctioned or is not installed” error in MCE?

These errors are not related to the TV tuner, but either to the DVD Decoder application installed on the system (be sure you have one of the Microsoft approved DVD decoder programs installed), or a VGA driver issue. Try reinstalling updated VGA drivers for the graphics card in the system.

Here is a link to Microsoft's Designed for Media Center Master List.

http://www.hauppauge.com/pages/faq/support_faq_mce.html#12
Avatar billede mal Nybegynder
05. juni 2007 - 01:45 #2
Jeg vil lige tilføje, det virker først efter jeg havde kørt det her:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=DE1491AC-0AB6-4990-943D-627E6ADE9FCB&displaylang=en

Jeg kunne hvisnok også løse det ved at betale nvidia 20 $, men det her virker perfekt.
Avatar billede mikesforthefuture Nybegynder
04. december 2008 - 22:18 #3
Hej Mal,

Du må være den rette at spørge til råds.
Jeg har nøjagtigt det samme problem. Men når jeg kører den windows driver details (dit link...) siger den at min WinDVD8 er kompatibel og at jeg ikke skal gøre mere....men jeg får stadigvæk fejlen....altså decoder malfunction...

Når jeg kigger i 'systems'- hardware device, er der ikke installeret nogen VGA kompatibel driver...(var det ikke her WinDVD8 skulle sætte ind..)

HVAD GØR JEG????