Avatar billede bufferzone Praktikant
02. juni 2001 - 21:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Submission rækkefølge

Da jeg ikke helt har fundet ud af systemet endnu, prøver jeg lige igen

Flere af indexerne anvender andre søgemaskiner som samarbejdspartnere, f.eks. yahoo der er powerd by google. Nogle søgemaskiner bruger et tilmeldt sites placering i andre søgemaskiner som kriterie for hvordan de vil placere sitet i deres egen database.

I hvilken rækkefølge ville I tilmelde et (helt nyt)site til søgemaskinerne.?
Hvilke søgemaskiner ville I vente med at tilmelde, til sitet var optaget i andre søgemaskiner?
Avatar billede frock Nybegynder
02. juni 2001 - 22:28 #1
Jeg ville finde et program, der tilmelder den til et par hundrede søgemaskiner.

For at følge op på dit eksempel:
Yahoo har sit eget arkiv med træ-struktur, men bruger google\'s db så man også kan søge på sider, folk ikke selv har tilmeldt yahoo.
Avatar billede jens Nybegynder
03. juni 2001 - 21:03 #2
Et godt råd - brug ikke programmer til at tilmelde med. Det giver ikke noget godt resultat, og der er flere SE der er lidt træt af disse programmer.

Hos google kan man blive smidt helt ud hvis man kommer ind med Webposition Gold..

Se f.eks. på Altavista - de har lavet en smart måde at undgå automatisk tilmelding - http://add-url.altavista.com/cgi-bin/newurl? Og det har givet en reaktionstid fra altas spider der kan mærkes, simpelthen fordi den ikke får smidt så meget \"lor..\" i hovedet.

Avatar billede jens Nybegynder
03. juni 2001 - 21:04 #3
?\'tegnet skal med i den url jeg smed ind..
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. juni 2001 - 23:48 #4
Jeg har f.eks. lige læst at MSN anvender INKTAMI og looksmart, hvorfor det er smart at være listet godt i looksmart, før man tilmelder til MSN. Det er mere af dette jeg efterspørger
Avatar billede lenk Nybegynder
15. juni 2001 - 21:38 #5
Følgende rækkefølge kunne bruges

alle ikke væsentlige Dmoz - looksmart - altavista - google derefter yahoo

Dmozer god da din side besøges hver 14. dag. du kan derfor se hvad dine forandringer medfører
Avatar billede jens Nybegynder
15. juni 2001 - 22:52 #6
Husk at looksmart kun optager engelske sider pt. hvilket er ret smart når f.eks. Kvasir bruger den. Har dog haft held med at komme ind igennem den her:
http://search.se.altavista.com/cgi-bin/query?pg=s&cl=sv&cn=se&cb=su

Inktomi er også god at komme ind i. Et godt råd er også hvis du har adgang til en side/site der allerede er i f.eks. google. På den skal du lægge et link til din nye side - på den måde kan du normalt komme hurtigere ind på den SE du gerne vil ind på ( hurtigere end når du tilmelder siden ), og så får du også en bedre linkpopularitet som er ret vigtig på f.eks. google.