Avatar billede mason Nybegynder
22. maj 2007 - 14:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilket mærke widescreen fladskærm er bedst?

Jeg vil opgradere min workstation med en større fladskæm. Jeg forestiller mig en 22 tommers widescreen.
Jeg er meget i tvivl om hvike typer skærme der er bedst. Jeg arbejder med grafisk arbejde, så kvaliteten skal være nogenlunde i top.
Jeg holder meget af HP, men er slet ikke opdateret på markedet i dag.
Er der nogen der kan give nogle anbefalinger med på vejen, om hvilke skærme der er bedst? Og gerne nogle fifs til hvad man specielt skal være opmærksom på?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
22. maj 2007 - 15:42 #1
Produkt:  LG L226WT-SF
LG Electronics
Kompatibilitet:  Pc
Model: L226WT-SF
22 tomme TFT aktiv matriks / 1680 x 1050 / 0.282 mm / 5 ms / 135 MHz / 300 cd/m2 / 3000:1 / 24-bit (16,7 millioner farver)
Billedformatforhold:  16:10
Bredskærm:  Widescreen
Diagonal størrelse (Tommer):  22
Display størrelse:  22 tomme
Display Teknologi:  TFT aktiv matriks
Blændfri, Hård coating
Farveunderstøttelse:  24-bit (16,7 millioner farver)
Grænseflade:  VGA (HD-15), DVI
Indstillinger / justeringer:  Kontrast, H/V position, Gamma correction, Fase, Clock
Responstid:  5 ms
TFT-teknologi:  TN
Type:  Flad skærm
V-sync hastighed ved maks. opløsning:  60 Hz
AC 120/230 V / 50 - 60 Hz / 58 Watt
  Nødvendig frekvens:  50 - 60 Hz
  Nominal spænding:  AC 120/230 V
  Strømforbrug stand-by/sov:  1 Watt
  Strømforbrug ved drift:  58 Watt
  Dimensioner:
  Bredde:  50.2 cm
  Dybde:  42.4 cm
  Højde:  24.4 cm
  Diverse:
  Sølv
Drejejustering / Slot sikkerhedslås (kabel lås sælges separat) / Tiltjustering
LG har fundet ud at LG er et overset mærke, de er meget veludførte og har en god finish.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
22. maj 2007 - 15:44 #2
Avatar billede cyberspace Nybegynder
23. maj 2007 - 08:29 #3
Bare lige en bemærkning et sted som getmore kan ikke anbefales at handle hos
http://www.eksperten.dk/spm/755896
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
23. maj 2007 - 11:47 #4
Hæhæ, jeg tog såmænd også kun Getmore, fordi det var mest skærmen jeg skulle vise, ikke forhandleren, som jeg er lidt ligeglad med.
Avatar billede mason Nybegynder
24. maj 2007 - 08:24 #5
Det jeg efterlyser er ikke så meget de tekniske specifikationer, dem kan jeg jo nemt finde alle vegne :-) Men mere bedømmelser af de forskellige mærker, HP, DELL, Samsung, LG osv.... Hvem er bedst til at lave skærme når det skal bruges til grafisk arbejde.
Avatar billede mason Nybegynder
24. maj 2007 - 08:26 #6
Jeg har brug for at vide hvilke ting der er mest vigtige at kigge efter. Hvilke ting man skal prioritere højest, nå man løbe igennem de tekniske specs.
Avatar billede mason Nybegynder
17. november 2011 - 18:45 #7
..