Avatar billede nyegaart Nybegynder
17. maj 2007 - 13:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer ved at sende mails fra Outlook

Ved opkobling på min normale ISP hjemmefra har jeg ingen problemer med at modtage/sende emails i Outlook. Men når jeg er logget på et andet net, f.eks. et wireless net på en cafe, kan jeg kun modtage mails men ikke sende.  Hvad er der galt?  På forhånd mange tak.
Avatar billede leif Seniormester
17. maj 2007 - 13:17 #1
Problemet er at den SMTP server du bruger hjemmefra kan du ikke bruge fra en Trådløs opkobling med mindre at det er samme udbyder der bruges
Avatar billede benneharli Juniormester
18. maj 2007 - 01:14 #2
kobler du på din udbyders SMTP, eller har du f.eks. et webhotel der har en SMTP server?
Avatar billede nyegaart Nybegynder
18. maj 2007 - 09:30 #3
jeg er på min udbyders smtp...
Avatar billede leif Seniormester
18. maj 2007 - 09:54 #4
nyegaart -> Din udbyders SMTP kan kun bruges når du sidder på din egen forbindelse eller en forbindelse som er tilsvarende.

Oversigt over udbyder med deres SMTP:
Cybercity - vip.cybercity.dk
Euroconnect - mail.euroconnect.dk
Get2net - smtpserver.get2net.dk
InterNord - post1.internord.dk
Mobilix - mail.mobilixnet.dk
Sonofon - mail.sonofon.dk
Stofa Net - mail1.stofanet.dk
Tele Danmark - smtp.mail.dk
Telia - mail1.telia.com
Tiscali - smtp.tiscalimail.dk
Uni2 Danmark - inet.uni2.dk
Zitech - mail.inet.zitech.dk
Avatar billede benneharli Juniormester
18. maj 2007 - 10:42 #5
Hvis det er noget du bruger meget, kunne det måske have interesse at "købe" et webhotel og et domæne.

www.domaindirect.dk giver 10000 webhoteller væk ganske gratis, og har rigtig mange lækre features.

Derudover skulle du så købe et domæne. Den eneste humle der er ved det er at du s¨å også skulle skifte email adresse. jeg havde f.eks. før beffe@get2net.dk - nu har jeg benji@roswall.com - ser da også lidt fiksere ud ;-)

men som sagt - hvis det er noget du bruger meget kunne det være et alternativ. 50 kr om året for domænet, og 1000 Mb "lagerplads" på en server på nettet...
Avatar billede nyegaart Nybegynder
18. maj 2007 - 18:50 #6
tak for hjælpen
Avatar billede benneharli Juniormester
18. maj 2007 - 19:26 #7
Er det lig med "spørgsmål lukket"?
I så fald læg et svar selv og besvar det hvis du ikke mener at nogen skal have point, eller sig hvem du mener skal have dem ;-)
Avatar billede nyegaart Nybegynder
21. maj 2007 - 12:20 #8
undskyld men jeg er slet ikke inde i det her point system...hvis du vil forklare mig det, udfører jeg gerne hvad der er påkrævet.
Avatar billede benneharli Juniormester
21. maj 2007 - 16:09 #9
hvis du mener at nogen skal have point, skriver du navnet paa vedkommende, og siger at de skal laegge et svar, som du saa kan acceptere.

hvis du ikke mener at hjaelpen har vaeret fyldestgorende, eller du har lost det paa anden vis, laegger du selv et svar (ved at hakke af i "svar" og ikke i "kommentar"), og accepterer det... fint, ik ;-)
Avatar billede nyegaart Nybegynder
21. maj 2007 - 17:01 #10
leif og benneharli, omend jeg ikke kunne løse mit problem vha. jeres svar (ikke jeres fejl men fundamental fejl der ikke kan rettes let), var jeres info. brugbare og acceptable. tak.
Avatar billede benneharli Juniormester
21. maj 2007 - 19:35 #11
oki ;-)
Avatar billede leif Seniormester
21. maj 2007 - 22:03 #12
Løsningen er at skifte SMTP server afhængig af hvilken forbindelse man sidder :-)