Avatar billede parusmajor Nybegynder
17. maj 2007 - 08:55 Der er 3 kommentarer

Ungdå tags får betydning i fx en gæstebog

Hej

Jeg har noget der minder om en gæstebog, men her er det som standard muligt at fx skrive fx </table> i et indlæg og derved ødelægge hele opsætningen på siden.
Hvordan kan jeg gøre så dette ikke bliver muligt at gøre?
Det bedste ville være at </table> og tegn som " og ' bliver opfattet som de tegn de er og gemt sammen med resten af teksten, som tekst og ikke har nogen funktion.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.

Pødenphant
Avatar billede radion Nybegynder
17. maj 2007 - 09:10 #1
du kan køre det igennem htmlentities

$post=htmlentities($post,ENT_QUOTES);

så bliver alle tegn konverteret til html
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. maj 2007 - 09:14 #2
ALternativ - men så sker der noget andet:  http://php.net/striptags
Avatar billede parusmajor Nybegynder
21. maj 2007 - 09:38 #3
Tak, det hjalp mig lidt på rette spor. Jeg blev dog også nødt til at bruge stripslashes(); Jeg havde glemt at php tilføjede \ som en sikkerheds-funktion.