Avatar billede zentral Nybegynder
15. maj 2007 - 11:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

LoginName i variabel

Hejsa

jeg har brugt standard kontrollerne til at lave et login system.

når brugeren er logget ind i systemet, kan man jo bruge "loginname" kontrollen til at vise brugerens login navn, det navn vil jeg gerne have i en variabel så jeg kan bruge det i et grid view, sån at brugeren kun ser sine egne poster...

det skal bruges i en SQL streng

Select * Where username = (loginname)
Avatar billede zentral Nybegynder
15. maj 2007 - 13:09 #1
løst selv ...
Avatar billede gunn Nybegynder
15. maj 2007 - 13:12 #2
Hey
tror du kan bruge

Select * Where username = (User.Identity.Name)

men er ikke sikker
Avatar billede zentral Nybegynder
15. maj 2007 - 13:41 #3
vil jeg da lige prøve, ellers har jeg lavet det med sessions

Session["loginName"] = Request.ServerVariables["AUTH_USER"];