Avatar billede dr-jay Nybegynder
09. maj 2007 - 11:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ny PC stjæler netværket fra de andre

Hej alle.

Jeg er ikke erfaren med at arbejde med netværk, og kan derfor ikke regne ud hvorfor jeg ikke får lov at tilslutte en ny computer til min switch.

Jeg har en ADSL-forbindelsel gennem min andelsforening. Jeg har først en adapter til min telefon, derefter en switch, hvortil jeg har tilsluttet to computere, til disse virker forbindelsen fint. Når jeg forsøger at tilslutte et trådløst D-link accespoint mistes forbindelsen til de to computere der er sluttet til. Og hvis jeg tilsluttet en tredje computer til switchen sker det samme. Er det en opsætningsting der forudsager dette?

Jeg er på bar bund... hjælp

Venligst
Jeppe
09. maj 2007 - 11:44 #1
"...mistes forbindelsen til de to computere..." - tabes de helt ? Eller bare internet forbindelsen ?
Avatar billede dr-jay Nybegynder
09. maj 2007 - 12:33 #2
der popper en besked op om at et netværkskabel ikke er tilsluttet på de to andre PC tilsluttet switchen. Når jeg så fjerne den tredje PC popper en ny besked op om at et netværk er tilsluttet og alt fungere som før.
Avatar billede passiflora Juniormester
09. maj 2007 - 12:48 #3
Har du mon kun en ip ...

Kan du ikke prøve at sætte alle tre på den trådløse ...
Avatar billede dr-jay Nybegynder
09. maj 2007 - 14:11 #4
den tredje computer er bærbar og er den eneste med trådløst. Og jeg vil helst være på kable med min stationærer PC, da jeg det køre mere stabilt.

De to PC'er får hver deres IP. Så den tredje PC burde jo bare får endnu en automatisk IP.
Avatar billede ebe Praktikant
09. maj 2007 - 15:36 #5
Det kan godt være at du kun kan få to ip´er. Hvis ikke du kan få flere, bliver du nødt til at anskaffe en router. Virker alle porte på switchen? Den er ikke defekt?
Avatar billede bphhm Nybegynder
12. maj 2007 - 08:02 #6
Du må lige afklare om der er tale om en trådløs router eller et access punkt. Hvilken er det?

Det der kan ske er at hvis man har to routere med samme gateway adresse så kan netværket "smides". Hvis der er tale om en trådløs router så prøv at sætte den til at fungere som router og ikke gateway. Du kan også prøve at slå DHCP fra, for så vil den fungere som switch istedet.
Avatar billede dr-jay Nybegynder
12. maj 2007 - 10:00 #7
>ebe: Det virker som om jeg kun kan få to ip'er. Jeg kom på med den bærbarer uden problemer da jeg tog en af de andre af. Hvor ligger denne begrænsning med at der kun kan tildeles to ip'er?
Alle porte på switchen virker.
Det er et accesspoint jeg har og ikke en router.
Jeg har i længere tid overvejet at få en kombineret switch/accesspoint, måske kunne jeg få en med en router i også så jeg kan have alle 3 PC'er på samtidigt. Nogle forslag til et godt produkt?
Avatar billede ebe Praktikant
12. maj 2007 - 10:44 #8
Begrænsningen med ip´erne ligger hos udbyderen.

Der findes flere gode trådløse routere, som samtidigt har fire porte til lan-kabler, og endda med usb-port til en printer. Jeg har ikke selv så megen erfaring med dem, det er der mange andre her som har. Men jeg har haft problemer med D-link og Vista, TDC kender problemet og anbefalede mig at bruge et andet mærke, indtil D-link kommer med en firmware upgrade.  Kig lidt på http://www.edbpriser.dk
Avatar billede bphhm Nybegynder
12. maj 2007 - 11:16 #9
Hejsa,

Jeg bruger selv en Linksys WRT54G som også findes i en kompakt udgave. Trådløs router med 4 switchede porte, og DHCP server.

Det virker som om du skal have sådan en svend på. Ca. 450 kr.
Avatar billede dr-jay Nybegynder
16. maj 2007 - 19:03 #10
hvis ebe ligger et svar op skal han få point for at gætte rigtigt med at det var antallet af mulige ip'er der var problemet.
Avatar billede ebe Praktikant
16. maj 2007 - 19:22 #11
ja men det gør jeg da... takker :)