Avatar billede cliffclavin Nybegynder
07. maj 2007 - 23:56 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

IE7 scroller dårligt

Har lige installeret XP plus alle opdateringerne.. inkl IE7. Nu når jeg scroller ned over en side.. så 'hakker' den for vildt og altså ikke som normalt glidende.. Dette sker ikke i andre programmer.

Nogen der har en idé hvad det kan skyldes?

/CC
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. maj 2007 - 00:04 #1
Check menuen Funktioner > Internetindstillinger... > Avanceret > "Brug jævn rulning"

Er den slået til?
08. maj 2007 - 00:23 #2
... eller forkert/ikke 'rigtig' driver til grafikkort ?
Nu da du selv skriver "...Har lige installeret XP ..." ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. maj 2007 - 09:06 #3
Vil mene dr1_larry er inde på det rigtige ;)
XP bruger bare en generisk driver der virker til det kort du har i maskinen.
Specielt Nvidia kort kan give det nævnte problem!s
Avatar billede cliffclavin Nybegynder
08. maj 2007 - 13:58 #4
Har netop lige skiftet harddisk... men ikke grafikkort.. Det fungerede med den gamle harddisk..

Jævn rulning er slået til..

Hvordan tjekker jeg om det er den rigtige driver til grafikkortet..? Må lige kigge i aften hvilket grafikkort jeg har.. hmm. Vender tilbage hjemmefra.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. maj 2007 - 14:06 #5
Ahhh... nu forstår jeg spørgsmålet bedre, efter at have læst 08/05-2007 00:23:12..

Jeg troede at cliffclavin havde installeret "xp plus", dvs "Plus! for Windows XP".. :-)

Jeg tænkte ikke på, at det var en ny installation.. ellers ville jeg have spurgte ang. driverne..

Det mærkelige er så, at det ikke sker i andre programmer (driver-problemet er jo ikke program-afhængig, men skulle gerne være "overalt" i OS'et), hvilket igen fik mig til at tro, at det var "Plus! for Windows XP"..

PS:
"Plus! for Windows XP": http://www.microsoft.com/windows/plus/windowsxp/default.asp
Avatar billede cliffclavin Nybegynder
08. maj 2007 - 18:41 #6
OK.. Jeg har sagt lidt forkert.. Firefox gør det også.. så måske det er grafikkortet?

Hvordan tjekker jeg det?
Avatar billede cliffclavin Nybegynder
08. maj 2007 - 19:18 #7
Burde nok også nævne at det er den samme XP som jeg havde før jeg skiftede HDD... og det er på samme computer.. Det er meget mystisk.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. maj 2007 - 19:55 #8
Hvis du ikke manuelt har opdateret grafikkortet, så er det med garanti pga. driveren at det hakker!

Opdater driveren til dit kort!
Avatar billede cliffclavin Nybegynder
08. maj 2007 - 20:50 #9
Må være det.. jeg prøver..
Hang on..
Avatar billede cliffclavin Nybegynder
08. maj 2007 - 21:02 #10
nu spørger den om videodriver også.. Der står "Ati Mobility Radeon 9200".. men jeg kan kun finde "radeon 9200" altså uden "mobility".. og den driver vil ikke..

Findes der et sted med det hele på en gang?
Avatar billede cliffclavin Nybegynder
08. maj 2007 - 21:30 #11
Kære alle,

Det lykkedes - en ny driver løste problemet. Sikkert simpelt men i kampens hede...

Tak for gode råd til alle. Kan man give points til alle?
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. maj 2007 - 22:00 #12
Vent til dr1 smider svar og giv så ham point :)
08. maj 2007 - 22:26 #13
Ping...

(Har netop oplevet præcist det samme med en 'kunde' i sidste uge...)
Avatar billede cliffclavin Nybegynder
08. maj 2007 - 23:24 #14
Endnu engang tak for hjælpen... Selvom det sikkert er indlysende er det nu godt at få det ind med skeer..:o)