Avatar billede craft Nybegynder
07. maj 2007 - 18:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sidetal i fodnoter i Word, Office 2007 Enterprise

Jeg vil gerne have sidetal i formatet "Side X af Y" i midten af min sidefod, og mit navn i venstre side af sidefoden samt dato i højre side af sidefoden. Problemet er, at når jeg har skrevet mit navn og bruger tabulatoren til at gå ind til midten af sidefoden og derefter vælger indsæt Side X af Y nederst på side, så sletter den mit navn.

Hvad gør jeg?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
08. maj 2007 - 19:19 #1
Lad mig gætte. Du bruger building blocks til at indsætte sidenummereringen med?

Hvis det er rigtigt, sletter den indbyggede building block hele sidefoden og erstatter den med den valgte. Du har så 2 muligheder:

1. enten oprette sidefoden ved selv at bygge felterne sammen
2. start med at indsætte Side X af Y i sidefoden vha. building block, venstrejustér, indsæt dit navn og lav derefter den tabulering, som du vil have mellem navn og Side X af Y.

Opret evt. derefter selv din nyoprettede sidefod som en building block, så du kan få glæde af den i andre dokumenter.
Avatar billede craft Nybegynder
09. maj 2007 - 21:23 #2
Jamen det virker jo! Smider du et svar?
Avatar billede craft Nybegynder
09. maj 2007 - 21:24 #3
Forrsesten: Ved du hvorfor der kommer et forholdsvist stort spring når jeg trykker Enter? Det er noget større end det var i de tidliger versioner af Word. Hvordan ændrer jeg det?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
11. maj 2007 - 17:40 #4
Svar :-)
(og jeg kan andet steds se, at du har fået svar på dit næste spørgsmål - jeg har i øvrigt også tilladt mig at komme med en lille bemærkning.)
Avatar billede htx98i17 Professor
29. februar 2008 - 09:12 #5
jeg kan så ikke finde Y værdien, hvor tilføjer man den henne? jeg skal også aflevere opgave :)