Avatar billede frankhan Nybegynder
07. maj 2007 - 11:58 Der er 9 kommentarer

Windows Media player

Hej.Efter at jeg har instaleret Quicktime, har det program helt overtaget styringen af film, hvordan får jeg Windows Media Player til at være standard igen. Håber at i kan hjælpe mig tak.
Avatar billede vejmand Juniormester
07. maj 2007 - 12:20 #1
Åbn en tilfældig mappe -> Funktioner -> Mappeindstillinger -> Filtyper -> Markér filtypen du ønsker ændret -> Skift -> Vælg program
Avatar billede vejmand Juniormester
07. maj 2007 - 12:21 #2
Husk flueben i "Brug altid det valgte program....."
Avatar billede frankhan Nybegynder
07. maj 2007 - 13:04 #3
hej vejmand, er der ikke en knap i wmp, der kan aktiveres så det bliver standard.tak.
Avatar billede gurly Praktikant
07. maj 2007 - 13:59 #4
prøv i stedet, når din quicktime starter så højreklik på den så kan du komme ind i nogle indstillinger hvor du kan indstille hvilke film typer quicktime skal være plugin for
Avatar billede vejmand Juniormester
07. maj 2007 - 14:55 #5
Åbn Windows Media Player -> Funktioner -> Indstillinger -> Filtyper -> Markér de filtyper Windows Media Player skal være standardafspiller for.
Avatar billede gurly Praktikant
09. maj 2007 - 00:40 #6
vejmand > > > quicktime er nogen gange lidt underlig, min ejen mediaplayer har i de indstillinger som du beskriver, kryds i at den skal være default afspiller for mp3 filer.  jeg havde så lavet en web side hvor på jeg havde lagt en embed win mediaplayer som i mine ejne øjne var defineret rigtigt.
playeren på websiden kunne fint afspille WMA filer, men hvis den skulle afspille mp3 filer så gik det helt galt, mediaplayeren forsvandt fra siden og i stedet startede quicktime op som plugin, hvilket den jo ikke burde når der i koden er defineret på korrekt vis at det er en embed win media player.
og ydereligere har min windows mediaplayer altså kryds i at den er default afspiller for mp3 filer, selv om det burde være irelevant når der i html koden er defineret at det er en embed win media player der er på siden.
og ydereligere har jeg netop i quicktime indstillinger indstillet at quicktime IKKE skal være default afspiller for mp3 filer.
og alligevel startede quicktime op som plugin på min side.
jeg blev så træt af det at jeg lagde adresserne på mp3 filerne ind i en ASX afspilnings liste, og så brugte jeg adressen til ASX afspilnings listen i playeren på siden, på denne måde kan win media playeren få lov at afspille mp3 filerne i fred uden indblanding fra quicktime, da den jo ikke kan afspille asx filer.
Men hvordan det problem kan opstå det fatter jeg ikke
koden jeg brugte på siden ser sådan her ud

    <embed type="application/x-mplayer2" id="player"
    classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
    standby="Loading Windows Media Player components..."
    pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/"
    src="http://xx.xx.xx.xx.filnavn.mp3"
    name="RAOCXplayer"
    width="250"
    height="64"
    controltype="2"
    showcontrols="0"
    ShowPositionControls="0"
    showstatusbar="1"
    ShowDisplay="0"
    AutoStart="1">
    </embed>

jeg ved godt at koden ikke indeholder hele parem name delen, men dette har forskellige årsager. men koden burde ikke ligefrem få quicktime til at starte op som plugin. og da slet ikke når jeg i quicktimes indstillinger har sat den til at den IKKE skal være default afspiller for mp3 filer, og mediaplayer er indstillet til at den ER default afspiller for mp3.
så kan man spørge sig selv om de indstillinger overhovedet har noget at sige når det drejer sig om en embed player på en html side.
men det er ikke pæne ord jeg kan finde på om quicktime

frankhan > > > nu skriver du intet om dit problem er film på en webside, eller det er afspilning at film lokalt på din pc, hvis det er film på din pc, så vil jeg mene at det svar vejmand lagde 07/05-2007 14:55:34 er korrekt  c",)
eventuelt kombineret med mit svar  07/05-2007 13:59:30  også
Avatar billede gurly Praktikant
09. maj 2007 - 00:48 #7
og så bemærk at vejmands to svar ikke er ens, men de indstillinger som du indstiller i selve windows media player som beskrevet af vejmand 07/05-2007 14:55:34 , det vil automatisk blive de samme indstillinger som bliver brugt i "filtyper" i pc´ens indstillinger som han beskrev 07/05-2007 12:20:39
Avatar billede vejmand Juniormester
09. maj 2007 - 07:33 #8
frankhan >> Hvorfor afviser du mit svar uden begrundelse? Var det ikke det du efterlyste? Ellers må du uddybe spørgsmålet lidt.  :-)
Avatar billede gurly Praktikant
09. maj 2007 - 23:24 #9
ja vejmans 2 svar var korekte