Avatar billede dolyn Nybegynder
02. maj 2007 - 08:26 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde min hjemmeside på søgning

Hjælp hvad gør man når ens hjemmeside slet ikke kan søges????????????
den er uploaded til one.com og når jeg skriver hjemmesidens navn underhttp://www.... kommer den frem men søger jeg efter navnet eller andet findes der intet . Hvad gør man her. Har prøvet at udvide metatags men det rykker bare min side nedad så den ikke kan ses uden at man scroller. Hjælp mig venligst . mvh nybegynderen
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. maj 2007 - 08:28 #1
Der er firmaer der betaler dyre penge for at deres hjemmeside kommer til at ligge øverst. Vil næsten tro det er derfor
Avatar billede mrjowns Novice
02. maj 2007 - 08:28 #2
Hvad skulle adressen til din hjemmeside være? Hvad hedder dit domæne?
Avatar billede mrjowns Novice
02. maj 2007 - 08:38 #3
Har du tilmeldt dit domæne/hjemmeside til søgemaskinerne?

Google: http://www.google.dk/intl/da/add_url.html
Yahoo: http://search.yahoo.com/info/submit.html
Live: http://search.msn.dk/docs/submit.aspx
Avatar billede dolyn Nybegynder
02. maj 2007 - 08:42 #4
hos google er den registreret men der stod noget med at jeg skulle gøre noget med noget html det kunne jeg ikke finde ud af -- min "begynder side" hedder    http://www.dortelynett.dk men under familien har jeg lavet nogle synes jeg pæne sider der er kun lavet skabelonerne endnu og iknen tekst men det skulle vel ikke være en hindring?
Avatar billede boxer Nybegynder
02. maj 2007 - 08:44 #5
Lad os lige få et link til din hjemmeside.

Der går et stykke tid inden den indekseres af søgemaskinerne. Forvent minimum et par uger.
Tilmeld din side ved Google Sitemaps:
http://www.google.com/webmasters/
Det er mit indtryk at det så går lidt hurtigere med Google som er den vigtigste.
De andre skal nok fælge med.

Du skriver at du har forsøgt at udvide dine metatags, men det resulterede i at din side rykkede nedad.
Er det tilfældet, har du gjort det forkert.
Det kan vi meget bedre se når vi får et link.
Avatar billede dolyn Nybegynder
02. maj 2007 - 08:45 #6
har slettet de fleste metatags igen så den står nogenlunde rigtig på skærmen
Avatar billede boxer Nybegynder
02. maj 2007 - 08:46 #7
Svar: dolyn

Det er bestemt en hindring at der ingen tekst er!
Så har søgemaskinerne jo ikke noget indhold de kan indeksere efter.

Dit indhold kommer til at fungere som søgeord.
Avatar billede dolyn Nybegynder
02. maj 2007 - 08:47 #8
skal metagtags så laves om til javascript i stedet for tekst
Avatar billede boxer Nybegynder
02. maj 2007 - 08:50 #9
Denne:
<meta name="keywords" content="æsker, diddl, spiderman, puder, bamse, skumfigurer, peter plys, figur, kort, pynt">
er dine søgeord hvilket er fint nok.

Men du mangler denne:
<meta name="description" content="Din egen beskrivelse af siden">
som skal stå lige over eller lige efter ovennævnte.

Du mangler også andre ting. Læs dette:
http://www.html.dk/dokumentation/html4/tags/meta/
Avatar billede boxer Nybegynder
02. maj 2007 - 08:51 #10
Svar: dolyn

Nej, bestemt ikke. De skal bare placeres i toppen af koden.
Altså mellem <head> og </head>
Avatar billede dolyn Nybegynder
02. maj 2007 - 08:52 #11
jeg lavede den anden i metatags.dk den forrykkede hele min side nu skal jeg prøve at sætte den ind igen så kan du se hvad der sker
Avatar billede dolyn Nybegynder
02. maj 2007 - 08:53 #12
prøv at se her

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Ny side 1</title>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 6.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
</head>

<body>

</body>

</html>

<style fprolloverstyle>A:hover {color: red; font-weight: bold}
</style>
<TITLE>Dorte Lynetts hjemmeside</TITLE>
<META NAME="Title" CONTENT="Dorte Lynetts hjemmeside">
<META NAME="Description" CONTENT="PÅ siderne findes min familie. Brugtmarked og en markedsside med nye varer til både voksne og børn.Desuden er der en malebog og lidt spil for børn.">
<META NAME="Keywords" CONTENT="familien,brugt marked, markedsvarer,malebog, spil,diddl,skumfigurer,tøj,puder,kort,diverse,voksne,børn,billeder,juleting, påsketing,malerier,lynett,lisanne,anne.amalie,morten,maj britt, mathilde,emil,mikkel,palle,camilla,cathrine">
<META NAME="Robots" CONTENT="ALL">
<META NAME="Revisit-after" CONTENT="30">
<META NAME="Author" CONTENT="Lynett, Dorte">
<LINK REV=made href="mailto:dorte@dortelynett.dk">
<META HTTP-EQUIV="Reply-to" CONTENT="dorte@dortelynett.dk">
<META NAME="Copyright" CONTENT="Dorte Lynett, 2007. All rights reseved.">
<LINK REL="schema.dc" HREF="http://purl.org/metadata/dublin_core_elements">
<META NAME="Rating" CONTENT="General">
<META NAME="Generator" CONTENT="Microsoft FrontPage 6.0">
<META NAME="ProdId" CONTENT="Frontpage.Editor.Document">
<META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html:charset=windows-1252">

<META NAME="DC.Title" CONTENT="Dorte Lynetts hjemmeside">
<META NAME="DC.Description" CONTENT="PÅ siderne findes min familie. Brugtmarked og en markedsside med nye varer til både voksne og børn.Desuden er der en malebog og lidt spil for børn.">
<META NAME="DC.Subject" CONTENT="familien,brugt marked, markedsvarer,malebog, spil,diddl,skumfigurer,tøj,puder,kort,diverse,voksne,børn,billeder,juleting, påsketing,malerier,lynett,lisanne,anne.amalie,morten,maj britt, mathilde,emil,mikkel,palle,camilla,cathrine">
<META NAME="DC.Creator" CONTENT="Lynett, Dorte">
<META NAME="DC.Contributor" CONTENT="Lynett,Anne">
<META NAME="DC.Rights" CONTENT="Dorte Lynett, 2007. All rights reseved.">
<META NAME="DC.Identifier" CONTENT="http://www.dortelynett.dk">
<META NAME="DC.Publisher" CONTENT="Dorte Lynett">
<META NAME="DC.Date" SCHEME="ISO8601" CONTENT="2005-01-01">
<META NAME="DC.Language" scheme="NISOZ39.50" CONTENT="dan">
<META NAME="DC.Type" CONTENT="Text">
<META NAME="DC.Format" SCHEME="MIME" CONTENT="text/html">
<META HTTP-EQUIV="Content-language" CONTENT="dan">
Avatar billede dolyn Nybegynder
02. maj 2007 - 08:54 #13
ups den var skrevet ind i head -- det er fordi jeg bare gemte den at det øverste står der
Avatar billede dolyn Nybegynder
02. maj 2007 - 08:58 #14
nu har jeg sat den ind i head  og se så hvad der sker med siden
Avatar billede boxer Nybegynder
02. maj 2007 - 09:08 #15
<html xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml" xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40">

<head>

<style fprolloverstyle>A:hover {color: red; font-weight: bold}
</style>
<TITLE>Dorte Lynetts hjemmeside</TITLE>
<META NAME="Title" CONTENT="Dorte Lynetts hjemmeside">
<META NAME="Description" CONTENT="PÅ siderne findes min familie. Brugtmarked og en markedsside med nye varer til både voksne og børn.Desuden er der en malebog og lidt spil for børn.">
<META NAME="Keywords" CONTENT="familien,brugt marked, markedsvarer,malebog, spil,diddl,skumfigurer,tøj,puder,kort,diverse,voksne,børn,billeder,juleting, påsketing,malerier,lynett,lisanne,anne.amalie,morten,maj britt, mathilde,emil,mikkel,palle,camilla,cathrine">
<META NAME="Robots" CONTENT="ALL">
<META NAME="Revisit-after" CONTENT="30">
<META NAME="Author" CONTENT="Lynett, Dorte">
<LINK REV=made href="mailto:dorte@dortelynett.dk">

<META HTTP-EQUIV="Reply-to" CONTENT="dorte@dortelynett.dk">
<META NAME="Copyright" CONTENT="Dorte Lynett, 2007. All rights reseved.">
<LINK REL="schema.dc" HREF="http://purl.org/metadata/dublin_core_elements">
<META NAME="Rating" CONTENT="General">
<META NAME="Generator" CONTENT="Microsoft FrontPage 6.0">
<META NAME="ProdId" CONTENT="Frontpage.Editor.Document">
<META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html:charset=windows-1252">

DETTE SLETTES*******************
<META NAME="DC.Title" CONTENT="Dorte Lynetts hjemmeside">
<META NAME="DC.Description" CONTENT="PÅ siderne findes min familie. Brugtmarked og en markedsside med nye varer til både voksne og børn.Desuden er der en malebog og lidt spil for børn.">
<META NAME="DC.Subject" CONTENT="familien,brugt marked, markedsvarer,malebog, spil,diddl,skumfigurer,tøj,puder,kort,diverse,voksne,børn,billeder,juleting, påsketing,malerier,lynett,lisanne,anne.amalie,morten,maj britt, mathilde,emil,mikkel,palle,camilla,cathrine">
<META NAME="DC.Creator" CONTENT="Lynett, Dorte">
<META NAME="DC.Contributor" CONTENT="Lynett,Anne">
<META NAME="DC.Rights" CONTENT="Dorte Lynett, 2007. All rights reseved.">
<META NAME="DC.Identifier" CONTENT="http://www.dortelynett.dk">
<META NAME="DC.Publisher" CONTENT="Dorte Lynett">
<META NAME="DC.Date" SCHEME="ISO8601" CONTENT="2005-01-01">

<META NAME="DC.Language" scheme="NISOZ39.50" CONTENT="dan">
<META NAME="DC.Type" CONTENT="Text">
<META NAME="DC.Format" SCHEME="MIME" CONTENT="text/html">
<META HTTP-EQUIV="Content-language" CONTENT="dan">
DETTE SLETTES*************

<base target="hovedramme">

</head>

Jeg kan ikke 100% gennemskue det. Men prøv lige at slette alt det der står mellem DETTE SLETTES************
Avatar billede dolyn Nybegynder
02. maj 2007 - 09:12 #16
har slettet det - det giver ingen forandring synes jeg ikke
Avatar billede boxer Nybegynder
02. maj 2007 - 09:22 #17
Som før sagt kan jeg ikke helt gennemskue det.

Hvad er dette:
<script>
// Circle Ticker
// By Peter Gehrig
// Copyright (c) 2003 Peter Gehrig. All rights reserved.
// Permission given to use the script provided that this notice remains as is.
// Additional scripts can be found at http://www.24fun.com
// info@24fun.com

// IMPORTANT:
// If you add this script to a script-library or script-archive
// you have to add a highly visible link to
// http://www.24fun.com on the webpage
// where this script will be featured

// CONFIGURATION:
// Go to http://www.24fun.com
// and create more text animation
// with our new Text Factory.

// Add as many messages as you like
var message=new Array("Hej og velkommen", "til min hjemmeside", "denne er under konstruktion", "undskyld men det tager nok lidt tid", "Hav en god oplevelse")

// Set the outline-color. Add as many colors as you like
var outlinecolor=new Array("white", "black")

// Set fillcolors 1. Add as many colors as you like
var fillcolor1=new Array("blue", "yellow", "white", "red")

// Set fillcolors 2. Add as many colors as you like
var fillcolor2=new Array("yellow", "red", "black", "white")

// Set the letter marking the circle
var circlemark=new Array("-")

// Set the width of the outline
var strkweight=2

// Set the waiting time between the messages (seconds)
var pause=2

// Set the strength of the opacity (transparency of letters)
var strengthopacity="60%"

// Set the size of the circle (values range from 0.1 to 1)
var circlesize=0.2

// Do not edit below this line
var outerwidth=document.body.clientWidth
var outerheight=document.body.clientHeight

var innerwidth=Math.floor(circlesize*outerwidth)
var innerheight=Math.floor(circlesize*outerheight)

var posleft=(outerwidth-innerwidth)/2.5
var postop=(outerheight-innerheight)/1.5

var path=new Array()
var i_message=0
var i_outlinecolor=0
var i_fillcolor1=0
var i_fillcolor2=0
var i_messagelength=0
var longestmessage=0
pause*=1000

var ie=document.getElementById&&document.all?1:0

for (i=0;i<=message.length-1;i++) {
    if (message[i].length>longestmessage) {
        longestmessage=message[i].length
    }
    longestmessage+=4
}

for (i=0;i<=message.length-1;i++) {
    var emptyspace=""
    var i_emptyspace=(longestmessage-message[i].length)/2
    for (ii=0;ii<=i_emptyspace;ii++) {
        emptyspace+=circlemark
    }
    message[i]=emptyspace+" "+message[i]+" "+emptyspace
}

function changeform() {
    if (i_outlinecolor >= outlinecolor.length) {i_outlinecolor=0}
    if (i_fillcolor1 >= fillcolor1.length) {i_fillcolor1=0}
    if (i_fillcolor2 >= fillcolor2.length) {i_fillcolor2=0}
    document.getElementById('strokeid').color=outlinecolor[i_outlinecolor]
    document.getElementById('fillid').color=fillcolor1[i_fillcolor1]
    document.getElementById('fillid').color2=fillcolor2[i_fillcolor2]
    if (i_message < message.length) {tick()}
    else {document.getElementById('textpathid').string=""}
}

function tick() {
    if (i_messagelength <= message[i_message].length) {
        var messagestringend=""
        var messagestring=message[i_message].substring(0, i_messagelength)+messagestringend
        document.getElementById('textpathid').string=messagestring
        var timer=setTimeout("tick()",50)
        i_messagelength++
    }
    else {
        clearTimeout(timer)
        i_messagelength=0
        i_message++
        i_outlinecolor++
        i_fillcolor1++
        i_fillcolor2++
        var timer=setTimeout("changeform()",pause)
    }

if (ie) {
    document.write('<div id="roofid" style="position:absolute;left:0px;top:0px;width:'+outerwidth+'px;height:'+outerheight+'px;overflow:hidden;">')
    document.write('<v:oval id="tc" style="position:absolute;top:'+postop+';left:'+posleft+';width:'+innerwidth+';height:'+innerheight+'">')
    document.write('<v:shadow on="t" opacity="'+strengthopacity+'"/>')
    document.write('<v:stroke id="strokeid" weight="'+strkweight+'pt" color="blue"/>')
    document.write('<v:fill id="fillid" on="True" color="'+fillcolor1[0]+'" color2="'+fillcolor2[0]+'" opacity="'+strengthopacity+'" opacity2="'+strengthopacity+'" type="gradient"/>')
    document.write('<v:path textpathok="t"/>')
    document.write('<v:textpath id="textpathid" on="t" id="mytp" style="font-family:\'Arial Black\'; " fitpath="t" string=""/>')
    document.write('</v:oval>')
    window.onload=changeform
}
</script>
Avatar billede dolyn Nybegynder
02. maj 2007 - 09:28 #18
det er mit rullegardin der er forsvundet ss
det virkes på mit lille megatags har fundet
<style> <!-- .intro{position:absolute;left:0;top:0;layer-background-color:#9966FF;background-color:#9966FF;border:0.1px solid #9966FF;}--> </style> som mangler den prøver jeg lige at sætte ind den stod ved den lille megatags
Avatar billede dolyn Nybegynder
02. maj 2007 - 09:29 #19
det hjalp lige på placeringen så nu er den ok -
Avatar billede dolyn Nybegynder
02. maj 2007 - 09:48 #20
boxer hvordan giver jeg dig point - kan bare ikke finde noget om det
Avatar billede boxer Nybegynder
02. maj 2007 - 10:01 #21
Det kan du først gøre når jeg har svaret. Derefter markerer du bare mit navn og trykker accepter :o)
Avatar billede dolyn Nybegynder
02. maj 2007 - 10:12 #22
ok er gjort

skal lige finde ud af om det der med google's    robot.txt er det der er galt for under min robot står der All
Avatar billede boxer Nybegynder
02. maj 2007 - 10:30 #23
Nej, men det er langt nemmere med en txt fil som du nemt kan lave i windows egen notesblok.
Den skal blot indeholde dette:

User-agent: *
Disallow:

og gemmes med navnet robots.txt
Endelsen: .txt kommer på automatisk så den skal altså bare gemmes som robots

Fordelen er at så er det unødvendigt at skrive det manuelt ind på alle dine sider.
Den gælder simpelthen for dem alle.

Der står lidt om hvad man ellers kan bruge den til her:
http://www.html.dk/artikler/00003/
Avatar billede dolyn Nybegynder
02. maj 2007 - 10:34 #24
tusind tak det kigger jeg lige på og ser om jeg kan hitte ud af det
Avatar billede boxer Nybegynder
02. maj 2007 - 10:37 #25
Afsluttende vil jeg bede dig overveje at skifte Frontpage ud med et bedre program.
Frontpage er nemt, men det er bare ikke altid at det man laver kommer til at se rigtigt ud.

Prøv dette gratis program:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-nvu.html

Det er et gratis og ganske udmærket program som jeg selv primært bruger.
Avatar billede boxer Nybegynder
02. maj 2007 - 10:38 #26
Velbekomme :o)