Avatar billede igor_mortis Nybegynder
01. maj 2007 - 14:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg denne information ud?

Jeg har et XML dokument bl.a. med følgende tags:

<movie MovieId="000642">
<title>Ghosts of Cité Soleil</title>
</movie>

Hvordan får jeg MovieID hevet ud af dokumentet? Jeg bruger ASP til at hive data ud af de øvrige tags og det går fint. Jeg bruger følgende:

FOR EACH objMovies IN objXMLMovies.SelectNodes("//filmtrailer/movieListFeed/*")

objMovies.SelectSingleNode("movies/title").Text
Avatar billede janegil Nybegynder
02. maj 2007 - 13:13 #1
Dette er så ikke W3C-DOM, men en ASP-spesifikk Document Object Model?
Avatar billede igor_mortis Nybegynder
02. maj 2007 - 13:19 #2
Øhm... jeg er en smule grøn inden for det, så jeg forstår ikke helt spørgsmålet? Skal jeg sende mere kode, så du kan se hele det udtræk jeg laver?
Avatar billede janegil Nybegynder
02. maj 2007 - 13:21 #3
Avatar billede igor_mortis Nybegynder
02. maj 2007 - 13:39 #4
Det er ikke i VB Script, og jeg kan desværre ikke rigtigt gennemskue de syntaxer de bruger som eksempel.
Avatar billede janegil Nybegynder
02. maj 2007 - 14:19 #5
Er det ikke VB-eksempler også, hvis du blar lenger nedover på siden? De skriver jo ikke alltid hva du bruker, men jeg tror det er først Javascript, så VB og til slutt C++.
Avatar billede igor_mortis Nybegynder
02. maj 2007 - 14:24 #6
Jo det er der, men det er jo desværre ikke det samme som VB Script :-) Jeg må prøve mig lidt frem og se, om jeg kan fået noget af det til at virke. Jeg hører gerne fra andre der kan hjælpe med at få løst mit problem.
Avatar billede igor_mortis Nybegynder
02. maj 2007 - 16:03 #7
Jeg har selv langt om længe løst problemet, så til andre der evt. skulle opleve lignende problemer: I stedet for at bruge SelectNodes skal der bruges Attributes.getNamedItem, eksempelvis:

objMovies.Attributes.getNamedItem("MovieId").Text)

i stedet for

objMovies.SelectSingleNode("MovieId").Text)