Avatar billede windcape Praktikant
27. april 2007 - 21:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Table dump til SQL (inkl. data)

Hejsa

Hvordan laver jeg et SQL dump af en tabel i MSSQL.
Dette skal også indeholde data.

dvs.
CREATE TABLE
og
INSERT INTO ... (ved alle rows)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. april 2007 - 22:07 #1
Dump af database structur (CREATE TABLE og andre CREATE) kan laves fra
Enterprise Manager / SQLSServer Management Studio.

Dump af data som INSERT statements kraever enten et eksternt program eller
ihvertfald noget SQL kode.

Hvis du kan dumpe i CSV eller lignende kan det goeres i DTS.
Avatar billede windcape Praktikant
27. april 2007 - 22:10 #2
hmm, det var da utrolig besværligt i forhold til mysql :(
Avatar billede windcape Praktikant
27. april 2007 - 23:27 #3
... og MSSQL kan self ikke impotere CSV.

Det var da nok den mest åndsvage database nogen sinde, hvorfor betaler folk penge for enterprise udgaver af sådan noget lort?

Jeg kan absolut ikke tage det seriøst at den overhovedet ikke kan outputte i SQL som standard.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. april 2007 - 00:34 #4
SQLServer kan sagtens importere CSV. Du skal bruge DTS.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. april 2007 - 00:35 #5
Det er ret specielt for MySQL at eksportere data i form af SQL INSERT sætninger.
Avatar billede windcape Praktikant
28. april 2007 - 03:29 #6
Jeg fandt en tool som kunne gøre det, http://www.sqlmaestro.com/

Krævede lidt search&replace af dets output, men det virkede.