Avatar billede cruelio Nybegynder
31. maj 2001 - 15:36 Der er 12 kommentarer

paging file problem

Hejsa

jeg har et problem, faktisk har jeg mange, men dette problem er relevant for den her gruppe ;) Når min computer booter op fortæller den mig at paging filen er for lille (20 mb) og den har oprettet en midlertidig pagingfile. Jeg kan godt ændre størrelsen af paging filen, men det nytter ikke noget for næste gang jeg booter op er det samme problem igen, jeg har sat paging file op til 520mb på det ene drev of 300 på det andet så der burde jo være rigeligt
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2001 - 15:41 #1
Tja min er på 192 MB og ligger på NTFS drevet. En fil vil jeg mene, som windows 2000 selv gerne skulle have styr på.
Avatar billede zycho Nybegynder
31. maj 2001 - 15:47 #2
min er på 700 MB
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2001 - 15:50 #3
Er den afhænging af drevstørelsen? den´partition, som min windows 2000 ligger på er på 3GB.
Avatar billede zycho Nybegynder
31. maj 2001 - 15:53 #4
Altså pagefilen er vel afhængig af hvor stor den er brug for. Den laver den selv stor hvis der er brug for det og den laver den lille hvis der ikke er brug for meget.

Ovenstående er gældende hvis du har sat windows til selv at indstille størrelsen.

Jeg har dog selv valgt at indstille min størrelse fast til 700 MB da jeg synes jeg får mest ydelse her. (kører Win98SE)
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2001 - 15:59 #5
hvis windows selv styrer denne fil, hvad er der så galt i forbindelse med ovennævnte spørsmål.
Avatar billede goulduck Nybegynder
31. maj 2001 - 16:05 #6
Jeg har været ude for (er ude for!) at min computer på arbejdet ikke vil bruge min anden harddisk til at have min Pagefile!

Det er sket lige pludselig .... underligt underligt,,,,
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 16:10 #7
Paging file har den størrelse system har sat den til som START værdi og den bliver ikke mindre.

Noget andet er, at hvis man fordeler pagingfile på flere drev, må det ikke ske på et logisk drev.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 16:12 #8
Og har man 2 HD så må der ikke være for stor forskel på hastigheden, den langsomste vil trække dem ned.
Avatar billede goulduck Nybegynder
31. maj 2001 - 17:58 #9
Well, hvis man laver værdien mindre, så bruger den da også mindre? (alså, med mindre den får fyldt filen ud).

Og det med hastighed - hvis du har meget lidt ram, vil 2 diske arbejde hurtigere end én disk. Med mindre man har en ultra ultra gammel og langsom disk.

Well .. back to the problem ....
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 18:59 #10
goulduck> Back again, tilsyneladene skulle man tro at paging vil gå hurtigere end på 1, stadig forudsat at de arbejder ~lige hurtigt.

Win2k er absolut ikke glad for at man går under den værdi der er fastsat under en given mængde ram, kommer du mere eller mindre ram, ændres str. på pagingfilen helt automatisk, man kan selv sætte den højere, men man skal ikke gå under hvad systemet har sat den til!
Avatar billede sofficer Nybegynder
02. juni 2001 - 05:33 #11
lige en tanke.. du husker at du skal være logget på som administrator for at ændre indstillingerne på pagingfilen ?

ydermere kan der oplyses at W2k selv som standard beregner ram x 1,5 til filen
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. juni 2001 - 12:18 #12
Ja, og max skal være 2xramx1.5