Avatar billede piratos Nybegynder
19. april 2007 - 15:20 Der er 12 kommentarer

Redigere PDF fil

Hej

Jeg har et PDF dokument som jeg henter ned fra en side. Det er en blanket der skal udfyldes. Vil gerne udylde den på computeren, men hvordan gør jeg det, og hvilket program skal jeg bruge. Jgar har Adope Reader, men deri kan kan ikke få lov il at at udfylde noget??

PFT.

MVH
Henrik
Avatar billede venturer Nybegynder
19. april 2007 - 15:25 #1
Hvis det er meningen du skal kunne udfylde den elektronisk, så skulle adobe reader være nok (dog gemmer den ikke dine indtastede oplysninger).
Ellers så er det "bare" til at printe ud.

Hvis der skal regigeres i den skal du have Adobe Acrobat og hvis dokumentet er beskyttet skal du også have koden for at låse det op (eller skaffe en utility der kan knække koden).
Avatar billede falster Ekspert
19. april 2007 - 15:27 #2
Hvis det er en "korrekt" pdf-blanket burde du kunne udfylde den med Adobe Reader, Men ikke GEMME den udfyldte. Kun printe den. Så tosset er det.

Hvis den ikke kan udfyldes med Reader, er der noget galt med den.
Avatar billede falster Ekspert
19. april 2007 - 15:29 #3
Vi faldt vist over hinanden. Men så kan jeg tilføje, at hvis du kan udfylde den med Readeren kan du installere én af de utallige gratis pdf-konvertere (f.eks. CutePDF) og så printe til den. Så er den udfyldte gemt. Men ikke med intelligente felter.
Avatar billede piratos Nybegynder
19. april 2007 - 15:31 #4
Lyder underligt. Det er dne her fil jeg gerne vil kunne skrive i: http://www.legoland.dk/NR/rdonlyres/0E48F44B-F5BD-425E-97C3-6E75D94B7239/0/Ansoegningsskema.pdf

Hvis dte hjælper nogen...

MVH
Henrik
Avatar billede falster Ekspert
19. april 2007 - 15:36 #5
Det ligner én, som de vil have, at du printer og udfylder i hånden. Der er f.eks. noget med underskrift til sidst.
Avatar billede piratos Nybegynder
19. april 2007 - 15:39 #6
ja det vil de også. Men ville gerne udfylde den, for så derefter at printe den ud, og underskrive den. Det kan måske ikke lade sig gøre?
Avatar billede falster Ekspert
19. april 2007 - 15:45 #7
Det kan du desværre ikke. Der er ingen pdf-formularfelter i den. Den er til kuglepen :-)
Avatar billede piratos Nybegynder
19. april 2007 - 15:46 #8
Ok
Avatar billede piratos Nybegynder
19. april 2007 - 15:46 #9
men jeg takker for svarene, og har give lidt poin:)
Avatar billede vejmand Juniormester
19. april 2007 - 16:18 #10
Det kan godt lade sig gøre, om end lidt kringlet.  :-)

Åbn pdf'en -> Værktøjer -> Vælg og Zoom -> Snapshotværktøj -> Træk en firkant udenom dokumentet -> Åbn tekstbehandling (f.eks. Word) -> Sæt ind

Nu kan du så indsætte Tekstbokse hen over "billedet" hvor der skal udfyldes.
Indrømmet, det er kringlet, men det virker, hvis man gerne vil udfylde "maskinskrevet"
Avatar billede venturer Nybegynder
21. april 2007 - 16:45 #11
Vejmands løsning er lidt "snyd". Men det virker. Basalt set indsætter du bare PDF siden som et billede og skriver tekst ovenpå.

Hvis ville give points skal du huske at markere os i listen ude til venstre (neders) for så at tildele points. :)
Avatar billede vejmand Juniormester
21. april 2007 - 17:22 #12
Yes, det er "snyd", da det jo ikke længere er en PDF-fil.
Jeg springer over point.  :-)