Avatar billede sjh Nybegynder
14. april 2007 - 16:20 Der er 1 løsning

Mærkeligt hastighed problem.

Jeg har et meget mærkeligt problem.

Når jeg ser noget fra TV2 Sputnik kan jeg måle at selve filmen henter med
ca. 35-60 kb/s og filmen stopper efter 5-10 sek og starter igen,
det passer også meget godt hvis jeg kun kan få ca. 35-60 kb/s

Men nu kommer det mærkeligt problem, hvis jeg så på min computer 2
begynder at hente en fil som jeg ved jeg kan hente med minimum 50 Megabit
så kan jeg så kun hente med den samme som hastighed som på TV2 Sputnik (35-60 kb/s)

Stopper jeg så filmen på TV2 Sputnik så begynder download på den anden fil og hente med fuld hastighed.
Ja nu er jeg stået af det fatter jeg ikke en skid af ???

Når men jeg kan så lave samme test fra DR.tv så henter jeg med ca. 175-200 kb/s starter jeg så fil på computer 2
passer det med den hastighed som er tilbage, så det passer jo godt nok.

Så der må altså ske noget når jeg ser film fra TV2 Sputnik men hvad??

Det hele køre gennem en D-Link router (DGL-4300)
Avatar billede sjh Nybegynder
14. april 2007 - 20:13 #1
Har fundet løsningen : http://www.boomtown.net/da_dk/forum/viewtopic.php?pid=283103

>Hej alle, skal lige forhøre mig om der er andre med en D-link DGL-4300 som har problemer med streaming, eksempelvis fra EB, sputnik eller SFanytime?.

Jeg har i noget tid haft dette problem, vor min pc er LANG tid om at buffer et video klip, vorefter den afspiller 10sekunder og så skal den buffer igen.

jeg har så løst problemet ved at jeg under advanced -> Firewall -> Application Level Gateway (ALG) Configuration. Fjerner fluebenet fra RTSP, så tager det kun 1-2 sekunder at buffer og det køre bare flydende..<