Avatar billede langkjaer Nybegynder
14. april 2007 - 11:44 Der er 16 kommentarer

Min Pc genstarter ikke ordentligt.

Da jeg skulle genstarte min pc for at gennemføre nogle opdateringer på mit antivirus program, genstartede den ikke ordentligt. Den åbnede ikke mit antivirus program, så derfor bliver mit antivirus program aldrig opdateret.
Den kan starte rigtig op hvis man slukker den, ved bare at holde sluk knappen inde og la' den være slukket lidt.
Avatar billede off-line Nybegynder
14. april 2007 - 12:41 #1
Prøv at starte op i fejlsikker tilstand og slet din antivirus derfra.
Hvad er det for en antivirus? Hvis du bruger gratis antivirus, kan jeg anbefale Avast.
Avatar billede langkjaer Nybegynder
14. april 2007 - 19:05 #2
Okay, men tror ikk det er noget med min antivirus, for det kan også være andre programer der ikke starter op..
Og den kan heller ikk starte nettet op..
Jeg har avg.
Avatar billede off-line Nybegynder
14. april 2007 - 20:00 #3
Grunden til at jeg foreslog at slette din antivirus (du kan jo geninstallere) var,
at det var under opdaterin at den, det gik galt.
Det er desværre vanskeligt for mig at følge op, fordi jeg for tiden ikke
får mail fra Eksperten.
Avatar billede langkjaer Nybegynder
15. april 2007 - 12:05 #4
Okay, det er bare iorden..
Ja, det kan jeg selvfølgelig.
Men vil gerne ha' at jeg os li fik lavet det andet.. Synes det er mærkeligt at den ikk genstarter, men den starter fint op, hvis jeg bare slukker for den. Så den starter op med at tjekke harddisken, så går den fint videre..
Avatar billede off-line Nybegynder
15. april 2007 - 12:16 #5
Du kan prøve i Denne computer under egenskaber/funktioner at lave en fejlsøgning.
Husk at sætte flueben i de 2 felter. Windows skal genstarte for at gøre det.
Avatar billede langkjaer Nybegynder
15. april 2007 - 13:35 #6
Den klarede testen fint nok..
Avatar billede off-line Nybegynder
15. april 2007 - 14:15 #7
Ja så der jo andre muligheder: Med din CD i drevet, kan du i kommandopromten skrive:
sfc /scannow og trykke enter. Undersøgelsen slutte uden at fortælle om der var fejl,
men det kan du jo se. En anden mulighed er: Starp op på din winCD og gå ind i "R"
der skriver du chkdsk /r/p og tyk enter.
Men det er altså windows som bliver undersøgt. Tredjeparts snavs skal fjerne med
et program, som kan rense registreringsbasen. Hvis du ikke har noget, så prøv dette
freeware: http://www.pcworld.com/downloads/file/fid,61125/description.html
Avatar billede langkjaer Nybegynder
15. april 2007 - 14:47 #8
Ja, men der er bare et lille problem.. har Wincd'n..
Avatar billede off-line Nybegynder
15. april 2007 - 14:54 #9
Hvad mener du? mangler der et "ikke" ?
Avatar billede langkjaer Nybegynder
15. april 2007 - 15:01 #10
jo, undskyld.. har den "ikke"..
Avatar billede off-line Nybegynder
15. april 2007 - 15:20 #11
Ja så ved jeg ikke andet end at du må låne en. Du må jo havde installeret fra en
windows CD medmindre det er en bærbar og du så har det hele liggende på F(?)
Det er ikke for at blande mig i hvorfra du har din windows, jeg er person ligeglad
med, om folks windows er ægte eller ej, for jeg bryder mig ikke om Microsoft.
Avatar billede langkjaer Nybegynder
15. april 2007 - 15:33 #12
Okay, men det er helt iorden..
ja, jeg har en barbær.. og det hele var installeret fra starten..
Avatar billede off-line Nybegynder
15. april 2007 - 15:52 #13
Så ligger windows sikker på en "F?" som backup, som du kan geninstallere fra.
Kan du ikke brænde den backup på en CD? Det vil jo også være rart hvis din
HD går ned, ellers står du uden windows, da det sikkert er en OEM som hører
til computeren.
Avatar billede langkjaer Nybegynder
15. april 2007 - 16:05 #14
En F?
Avatar billede off-line Nybegynder
15. april 2007 - 16:24 #15
De tastaturknapper, som går fra F1-F12. En backup plejer at ligge på en af de første.
Men du kan nok kun åbne den under boot fasen. Prøv f.eks. F3.
Avatar billede langkjaer Nybegynder
15. april 2007 - 16:26 #16
oki, må jo prøve mig frem..