Avatar billede cjep Nybegynder
13. april 2007 - 20:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Modem konfig mod TDC?

Har fået TDC ADSL bredbånd (DHCP) og en netopia router.Routeren har jeg dog skrottet, da jeg bruger min server som router og fordi TDC skal have 1250, for at ændre på router-konfig.

Derfor har jeg købt et Sitecom modem, som jeg forbinder mellem servers ene (af2) ethernetport og naturligvis til TDCs splitter (RJ11).

Nu er TDC ikke de mest informative omkring deres Modem konfigurationer,så jeg vil høre om nogen ved hvad jeg skal bruge (og om SiteCom modem fra SHG.dk kan køre med TDC).

Jeg kan vælge mellem følgende ENCAPSULATION:

PPPoA VC-Mux
PPPoA LLC
1483 Bridged IP LLC
1483 Routed IP LLC
1483 Bridged IP VC-Mux
1483 Routed IP VC-Mux
Classical IP over ATM
PPPoe VC-Mux
PPPoe LLC
PPPoe None

og følgende PPP:
CHAP
PAP
AUTO

Hvad skal jeg vælge og hvilkenVPI/VCI skal der stå?

Dur dette modem overhovedet (har hørt noget om RFC (er det 1483?) og RBE)

Alle bud er velkomne!
Avatar billede leif Seniormester
13. april 2007 - 20:40 #1
Er du erhvervskunde ?
Avatar billede editone Nybegynder
13. april 2007 - 23:04 #2
Enten skal du vælge PPPoe  eller også skal du vælge Dynamic IP Address hvor du modtager en ipaddresse fra deres dhcp server..
Avatar billede rfg Nybegynder
18. april 2007 - 17:39 #3
Er ret sikker på at TDC ikke bruger PPPoe mere. Alt idag er DHCP, så prøv at indstille routerne til det, hvis du er erhverskunde har du fået et brev med den faste ip og så indtast den :)
Avatar billede leif Seniormester
18. april 2007 - 19:25 #4
rfg -> Han skal da ikke indtaste hans IP adresse hvis den er DHCP tildelt :-)
Avatar billede cjep Nybegynder
18. april 2007 - 20:50 #5
Jeg er erhvervskunde og som nævnt er det DHCP. Og som nævnt har jeg ovenstående valgmuligheder.

I mellemtiden har jeg talt med TDC supportm der i 4. forsøg kunne oplyse mig om at jeg skulle vælge 1483 Bridged IP VC-Mux med VCI/VPI på hhv. 0 og 35.
Det hjalp dog ikke, så jeg formoder at deres central ikke vil tolerere mit modem.
Til gengæld kunne jeg få lov at bytte min TDC router med et TDC Speedstream modem, som de så heldigvis kun vil være en uge om at levere (!).

Håber konfigurationen så går glat - der er ihvertfald kun en at spørge.

/Claus
Avatar billede leif Seniormester
18. april 2007 - 20:59 #6
Hvis du får byttet din Netopia til et SpeedStream Modem så er Modemmet konfigureret når det kommer og du skal bare sætte den router til !
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
18. april 2007 - 21:10 #7
Blot lige til info, jeg har en fast ip ved TDC, men den er altså stadigvæk DHCP tildelt!!
Avatar billede leif Seniormester
19. april 2007 - 15:23 #8
lundorff-net -> Det er også en mulighed, men så skal du stadig ikke indtaste den nogen steder !
Avatar billede cjep Nybegynder
30. august 2007 - 17:51 #9
Returnerede min router og fik et modem fra TDC og så spiller det.
Avatar billede leif Seniormester
30. august 2007 - 18:12 #10
Så vil jeg da tillade mig at smide et svar !