Avatar billede lasse0000 Novice
09. april 2007 - 19:53 Der er 51 kommentarer og
1 løsning

systemet er blokeret

System-DLLén user32.dll blev flyttet i hukommelsen. Programmet vil ikke køre korrekt. Flytningen opstod fordi DLLén C:\WINDOWS\system32\HHCTRL.OCX brugte det adresseområde, der ellers var reserveret til Windows DLL-filer. Leverandøren af denne DLL bør kontaktes for at få en dy DLL-fil. Er der nogen der har en god ide til dette.
Avatar billede kabbak Professor
09. april 2007 - 19:55 #1
Avatar billede screem_brille Novice
09. april 2007 - 19:56 #2
Avatar billede lasse0000 Novice
09. april 2007 - 20:02 #3
Det var godt nok hurtigt tak....
Avatar billede fromsej Praktikant
09. april 2007 - 20:11 #4
Flot at kopiere en kommentar, lægge den som svar og score pointene.
Vorherrebevares!!!
Avatar billede screem_brille Novice
09. april 2007 - 20:14 #5
fromsej har du måpske overvejet at da jeg skrev det var der ingen der havde svaret ? det er da utroligt så travlt du har.
Avatar billede tafkab Nybegynder
09. april 2007 - 20:20 #6
Har du mon overvejet at give spørger point tilbage? Eller give dem til kabbak for den sags skyld?
Avatar billede fromsej Praktikant
09. april 2007 - 20:27 #7
Er du ikke Pro da, så kan du sq da se nede i hjørnet ved de grønne pile, at der er kommet et nyt indlæg.
Var det nu en enlig svale, så fred være med det, men du er her kun for at score point, billige som svære at få, det er ganske enkelt patetisk.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. april 2007 - 20:38 #8
Så, roligt drenge.. :-)

Det sker da også for mig, selvom jeg er Pro-medlem..

Sommetider gider jeg ikke til at kopiere teksten jeg har skrevet, bare for at reloade siden, så jeg kan se hvad der er blevet skrevet..

I denne situation, ville jeg bare give pointsne til kabbak, da jeg jo ville have givet samme forslag/løsning.

Men det kommer lidt an på hvilke "regler" man kører efter...

Eksempel:
Points går til:
- den første der kom med et forslag
- den første der lagde forslaget som svar

Det har spørgere typisk svært ved at holde sig til..

Når det kommer til stykket, kan spørgeren være lige glad med, hvem af dem der får pointsne, da spørgeren har fået et brugbart forslag, og bare skal af med nogle points..

Men som skrevet:

Jeg ville give pointsne tilbage til kabbak, da kabbak i mine øjne, var først med et korrekt svar.. og så er der vist også noget med timestamp, der faktisk viser at han svarede først.. :-)
Avatar billede screem_brille Novice
09. april 2007 - 20:40 #9
fromsej hvordan kan man se der er kommet nye indlæg ved pilene ? (og det mener jèg helt seriøst, det har jeg aldrig hørt /læst om før) ? hos mig ser pilene i dette spørgsmåg ud på præcis samme måde som i et spørgsmål hvor der ingen kommentarer er ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. april 2007 - 20:47 #10
screem_brille> Der står antallet af nye indlæg, siden man har loadet siden.

Eksempel:

0 nye indlæg (der er ikke kommet nogen indlæg siden siden blev indlæst)

2 nye indlæg (der er kommet 2 indlæg siden siden blev indlæst)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. april 2007 - 20:48 #11
PS: "x nye indlæg"-framen reloades/genindlæses/opdateres hvert 5. sekund..
Avatar billede screem_brille Novice
09. april 2007 - 20:49 #12
hmm det gør der ikke hos mig ? (men har også ad-block installeret + en del sites er blokeret via min hostfil, så det må være derfor)
Avatar billede fromsej Praktikant
09. april 2007 - 20:50 #13
Thesurfer har svaret.*S*
Det er en rigtig god feature, når man vænner sig til den.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. april 2007 - 20:51 #14
screem_brille> Ja, at blokerer for visse ting, plejer at stoppe visse features.. :-)
Man plejer at kunne definere sites, der skal ekskluderes fra blokringslisten.. se om du ikke kan gøre det..
Avatar billede fromsej Praktikant
09. april 2007 - 20:51 #15
Har du ikke 0 nye indlæg stående ved siden af pilene?
(Eller et andet ciffer)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. april 2007 - 20:53 #16
fromsej> "x nye indlæg" er i en iframe, som kan blive disabled af proxy-software og anti-reklame/popup-software..

Den grønne pil findes sammen med tråden.. og vil altid kunne ses.. med mindre at billedet har et eller andet underligt navn, som gør at softwaren tror at det er en reklame..
Avatar billede fromsej Praktikant
09. april 2007 - 20:55 #17
OK, det er langt udenfor hvad jeg ved noget om.*S*

Off topic, kan det laves til et Snitzforum, såsom vores?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. april 2007 - 20:58 #18
fromsej> Snitzforummet er baseret på ASP (Active Server Pages), så jeg vil foreslå, at du spørger i en ASP kategori:

ASP: http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Script/ASP/
Programmerinsopgaver, ASP: http://www.eksperten.dk/spm/Opgaver/Programmeringsopgaver/ASP/
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. april 2007 - 21:02 #19
Jeg tror at jeg ved, hvordan screem_brille ser det..

Eksempel:

1) load dette spørgsmål i browseren
2) indsætte denne linie (det er kun 1 linie) i adressebaren i browseren, og klik GO/tryk ENTER:

java script: ifrm = document.getElementsByTagName("iframe")[0]; ifrm.style.display="none"; void(0)

Koden er ganske harmløs, og skjuler bare iframen med "x nye indlæg".
Avatar billede kabbak Professor
09. april 2007 - 21:06 #20
Jeg er nu ligeglad med point, da artiklen er gratis, vil jeg heller ikke have point, for at linke til den.

Der har jo været mange spørgsmål, om netop problemet med den opdatering, så artiklen er god at linke til, men tjene point på den vil jeg ikke.
Avatar billede screem_brille Novice
09. april 2007 - 21:07 #21
http://img109.imageshack.us/img109/1720/layoutel9.jpg sådan ser det ud hos mig (i både IE, og FF)
Avatar billede fromsej Praktikant
09. april 2007 - 21:15 #22
http://fromsej.dk/billeder/indlaeg.jpg
Ser det ud her, se om du kan få den funktion med, den er hammersmart.
Avatar billede screem_brille Novice
09. april 2007 - 21:18 #23
det er den faktisk ja, må da lige se om jeg ikke kan få den funktion til at virke
Avatar billede vejmand Juniormester
09. april 2007 - 21:30 #24
Hos mig ser det ud som hos screem_brille, er der nogen der vil fortælle hvordan man får det til at se ud som hos fromsej?
Avatar billede snowball Novice
09. april 2007 - 21:39 #25
Hvis I bruger Firefox og AdBlock, så prøv og undersøg om I har et filter der blokerer for http://www.eksperten.dk/new_post.php - den ligger som en IFRAME.
Avatar billede vejmand Juniormester
09. april 2007 - 21:40 #26
Hmmm, jeg bruger IE6.....
Avatar billede fromsej Praktikant
09. april 2007 - 21:41 #27
Vejmand >> Det er en Pro ting, så enten skal du købe et Pro abonnement, eller som os optjene det fra måned til måned.*S*
Avatar billede vejmand Juniormester
09. april 2007 - 21:43 #28
Min Pro-udløbsdato er d. 12/8-2008 så det skulle være OK.  :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
09. april 2007 - 21:45 #29
Ja, så ved jeg det ikke.
Det kunne jeg jo også lige have undersøgt først.
Avatar billede screem_brille Novice
09. april 2007 - 21:46 #30
besynderligt, her virker det ikke, selv med en maskine direkte på nettet og en clean install af FF (og ie), det var da godt nok besynderligt.

Kan man deaktivere det som pro ? (og i så fald hvor reaktiveres det ?) og ja jeg er også pro.
Avatar billede snowball Novice
09. april 2007 - 21:49 #31
http://www.eksperten.dk/konto.phtml?option=prefs

Er "Opdater automatisk antal nye indlæg i spørgsmål." valgt?
Avatar billede screem_brille Novice
09. april 2007 - 21:52 #32
nu er den, og nu virker det ;)
Avatar billede fromsej Praktikant
09. april 2007 - 21:53 #33
Så skal du glæde dig til en af de tråde hvor det går stærkt.
Inden man er færdig med sit indlæg er der kommet 18-20 stykker, der også skal kommenteres på.*GMH*
Avatar billede vejmand Juniormester
09. april 2007 - 21:55 #34
snowball >> Der var den jo, tusind tak for det. Som fromsej siger, det er hammersmart.  :-)
Avatar billede screem_brille Novice
09. april 2007 - 21:59 #35
det var faktisk en funktion alle burde have (uden at være pro) ;)
Avatar billede tafkab Nybegynder
09. april 2007 - 21:59 #36
Da vi nu har alt dette på plads og kabbak ikke vil tage point for hjælpen, bør du så ikke vise dig som en guttermand og give point tilbage til  lasse0000?
Avatar billede snowball Novice
09. april 2007 - 22:11 #37
tafkab: Jeg troede vi var færdige med at snakke om den problemstilling!?

http://www.eksperten.dk/spm/772126#rid6702861
Avatar billede tafkab Nybegynder
09. april 2007 - 22:17 #38
Nej det er vi ikke, ihvertfald ikke her, for jeg mener det er hamrende forkert at SB tager pointene når han ikke var første mand med løsningen.
Avatar billede screem_brille Novice
09. april 2007 - 22:20 #39
tafkab, det sker desværre ikke, når jeg alligevel bliver anmeldt konstant (for f.eks spørgsmål som dette), så ser jeg ingen grund til at vise mig fra min gode side, mht at gøre noget gratis, hvis folk var lidt mere rimelige, jeg er f.eks anmeldt for at deltage i for mange spørgsmål... det er det mest underlige jeg bliver anmeldt for, selv når folk ved at grundlaget for anmeldelsen er tyndt, anbefales der en deaktivering, jeg nægter at tro at du selv ville udvise samme forståelse som du gør nu, hvis du kunne se listen af mine anmeldelser, alene siden igår har jeg modtaget 4 anmelderser, (og 2 jeg ikke helt kan se), jeg vil tro anmeldernes taktik er at gøre coadmins så træffe af de anmeldelser at jeg til sidst bliver deaktiveret, f.eks kan har jeg valg af forklare nogle af mine handlinger pr msn/mail, for ikke at lave flamewars herinde, det er jeg også blevet anmeldt for, så på mig virker det som at jeg blot skal finde mig i enhver tilsvining, og gør jeg det mindste for at tage genmæle, så skal jeg anmeldes (og nej jeg er ikke fejlfri, og begår også fejl, men hvor mange af jer andre kan se jer selv i spejlet og sige, at I aldrig begår fejl heller?
Avatar billede snowball Novice
09. april 2007 - 22:22 #40
Det er op til spørger at uddele pointene. Her var der 2 der kom med løsningen, men kun den ene lavede et svar. Spørger valgte derfor at tildele screem_brille pointene eftersom det var ham der havde lavet et svar.

Desuden har kabbak jo efterfølgende sagt at han ikke vil have pointene, så derfor er det vel fair nok at de går til "den næste i rækken".
Avatar billede vejmand Juniormester
09. april 2007 - 22:27 #41
screem_brille >> Guderne skal vide du "ofte" begår fejl, men i denne lidt besyndrlige føljeton om point for rigtig svar, (hvor spørgerne oven i købet er fuldt ud tildfredse), har du min fulde opbakning.
Hvis man ikke ønsker der bliver uddelt point for at henvise til en artikel man har skrevet, er det bedre ikke at skrive artiklen.
Avatar billede tafkab Nybegynder
09. april 2007 - 22:29 #42
Jeg vil gerne starte med at slå fast at jeg IKKE har smidt en anmeldelse på dig, hverken her eller andre steder, da jeg godt ved at man ikke bliver deaktiveret for at være vild med point - og dette er heller ikke en løsning bare at anmelde, skal der anmeldes så skal der være en god grund.

Jeg prøver bare at appellere til dit bedre jeg - det kunne være at dit ry ville forbedre sig hvis du nu, bare engang imellem, udviste lidt situationsfornemmelse - at du forsvarer dig med at du konstant bliver anmeldt synes jeg ikke er fair, for du ved jo godt at det du laver ikke giver nogen grund til hverken advarsel eller deaktivering.

Jeg tror ikke på at coadmins kan "blive trætte" af underlige anmeldelser at de vil reagere forkert - så er E da først af lave, men som sagt tror jeg de varetager deres funktion med fornuft.

snowball -> Jeg er stadig ikke enig
Avatar billede snowball Novice
09. april 2007 - 22:35 #43
tafkab: Jeg læser ikke SB's kommentar som om han anklager dig for at have anmeldt ham, men blot at der er nogen der har :)

Jeg hverken kan eller skal tvinge dig til at være enig med mig angående denne problemstilling - jeg beder dig blot venligst at respektere den udmelding jeg er kommet med ang. Ekspertens holdning til det.
Avatar billede tafkab Nybegynder
09. april 2007 - 22:38 #44
snowball -> Det gjorde jeg såmænd heller ikke, men hvis nu nogen skulle sidde med en sådan tanke så har jeg gjort det klar at jeg ikke er deriblandt.

Jeg tager det andet til efterretning.
Avatar billede screem_brille Novice
09. april 2007 - 22:41 #45
vejmand, jeg vil bestemt ikke lægge skjul på at jeg begår fejl, men der er forskel på hvordan man går opmærksom på det, nu nævner jeg ingen navne, men  enkelte herrer har meget travlt med hvad jeg gør, men har ingen problemer med at gøre præcis de samme ting som vedkommende beskylder mig for. (og gud nåde trøste mig hvis jeg er så fræk at dokumentere at de tager fejl)

tafkab, jeg ville gerne kommentere dit indlæg, men det vil være umuligt uden at nævne nogle navne og jeg har ikke tænkt mig at overtræde nogen regler overhoved, så selvom det nok ville kunne give jer et bedre indblik i mine valg, vælger jeg at lade være.

Men vil folk gerne vide mere om hvad der ligger til baggrund for mange af mine handlinger kan jeg kontaktes via info i minisitet.
Avatar billede screem_brille Novice
09. april 2007 - 22:43 #46
tafkab lige for at slå det fast, jeg mistænker dig ikke for at anmelde mig, og er 99% sikker på at langt de fleste anmeldelser kommer fra en ganske lille håndfuld brugere, men det kan jeg jo ikke vide med sikkerhed (med undtagelse af de indlæg hvor folk har skrevet hvem de er)
Avatar billede huset Praktikant
10. april 2007 - 07:45 #47
Så er det jo sjovt nok SB selv kommentere når han mener han "snydes" for point
http://www.eksperten.dk/spm/771847

Det er én ud af utallige.

"tafkab, jeg ville gerne kommentere dit indlæg, men det vil være umuligt uden at nævne nogle navne og jeg har ikke tænkt mig at overtræde nogen regler overhoved, så selvom det nok ville kunne give jer et bedre indblik i mine valg, vælger jeg at lade være"

JEG er den ene, og jeg står gerne ved, at jeg mener du gør Eksperten til et trist sted at være.MEN det er jo mig som tager fejl. Ikke 90% af alle andre der også mener du er en pointrytter.

Misbrug af pointsystemet dækker nok ikke "du må IKKE træde indover alt og alle i kampen og tiltuskning af ufortjente point "

Jeg brugte lige 5 min:

http://www.eksperten.dk/spm/759480
http://www.eksperten.dk/spm/764921

Her får han point for noget hans anden bruger han lavet

http://www.eksperten.dk/spm/689920

Her får han igen point uden han løste problemet

http://www.eksperten.dk/spm/757764

Igen point for noget ydet med en anden profil

http://www.eksperten.dk/spm/690036

Igen presses opretter til at lukke trods manglende løsning

http://www.eksperten.dk/spm/762263

Brok over han "snydes"

Der er mange mange andre. Det er bare et spørgsmål om at bruge lidt tid på din profil.

Jeg er 100% enig med Fromsej og tafkab,men acceptere dit indlæg snowball.
Det er mig bare gåde man kan være SÅ besat af point og toplister, at man glemmer at hjælpe fordi man kan lide at hjælpe.
Avatar billede screem_brille Novice
10. april 2007 - 08:45 #48
huset: at man glemmer at hjælpe fordi man kan lide at hjælpe.

Hvad /hvem synes du ovenstående indlæg hjælper ?

Ps. er der nogen fornuftig grund til at flere af de eksempler du har fundet er over 1 år gamle ?
Avatar billede screem_brille Novice
10. april 2007 - 08:54 #49
http://www.eksperten.dk/spm/771090
http://www.eksperten.dk/spm/771403

Begge ovenstående indlæg er fra denne måned.

Du bør ikke have så travlt med hvad jeg gjorde for over et år siden, når man kan se du  selv gør det samme for bare 5 dage siden.
Avatar billede huset Praktikant
10. april 2007 - 09:03 #50
http://www.eksperten.dk/spm/759480¨

30/1 2007 er iflg. en kalender fra Vendsyssel ikke et år gammel ;)

http://www.eksperten.dk/spm/764921

osv
Avatar billede huset Praktikant
10. april 2007 - 09:04 #51
http://www.eksperten.dk/spm/771090

Dit link viser jo bare samme problemstilling som her. Du deler ikke point med andre.

http://www.eksperten.dk/spm/771403

Viser klart du selv bliver irriteret når du føler dig "snydt"
Dårlige ex.
Avatar billede snowball Novice
10. april 2007 - 11:58 #52
Skulle vi nu ikke lige stoppe med at spamme lasse0000's spørgsmål mere end vi allerede har gjort? Han har i forvejen fået over 40 indlæg der som sådan ikke har noget med hans spørgsmål at gøre.