Avatar billede donkenneth Nybegynder
07. april 2007 - 18:57 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

HDM I-dårlig signal

Jeg har just købt et mediecenter (MCE500), og har fået installeret tv-tuner (vistaview). Problemet er nu at billedkvaliteten på tv-kanaler er noget dårligere end hvis jeg ser tv uden mediecenter som mellemled. Jeg har forbundet mediecenter og tv med HDMI-kabel. Nogen ideer om hvad der er galt og evt. forslag til hvordan jeg kan øge billedkvaliteten?
Avatar billede screem_brille Novice
07. april 2007 - 19:01 #1
det der giver den dårlige kvalitet, er den anvendte tv tuner, generelt er der ret dårlige og skal have et rigtig godt antenne signal for at giove et bare nogenlunde pænt billede. (problemet er med garanti ikke at du benytter HDMI)
Avatar billede vejmand Juniormester
07. april 2007 - 19:03 #2
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
07. april 2007 - 19:05 #3
Some Screem_Brille har skrevet...

Man kan ikke samligne en TV-Tuner fra en PC/Mediecenter og et Alm. TV/LCD/PDP der er en verden til forskel, og derfor får du nogle billeder på din PC/Mediecenter som er dårligere end dem på dit TV, det kan PT. ikke forbedres før at man laver nogle bedre TV-Tuner kort med en GOD TV-Tuner.
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
07. april 2007 - 19:07 #4
Ang. Brug af HDMI, så i nogle tilfælde hvis man har et dårligt signal så er HDMI faktisk med til at gøre det dårligere da STØJ i billedet også forbedres gennem HDMI kablet.
Avatar billede screem_brille Novice
07. april 2007 - 19:13 #5
07/04-2007 19:07:29 du kan sagtens dokumentere den påstand ikke ?
Avatar billede donkenneth Nybegynder
07. april 2007 - 19:27 #6
jeg fik at vide, at med en vistaview tuner (noget bedre end hauppage) ville billedkvaliteten være lige så god som direkte gennem tv, men det har så bare været en salgstale?
Avatar billede screem_brille Novice
07. april 2007 - 19:33 #7
hauppage er noget af det bedste du kan få, den anden tuner kender jeg ikke, men har kun rigtig gode erfaringer med hauppage
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
07. april 2007 - 19:41 #8
@ screem_brille 07/04-2007 19:13:23
Ja du er velkommen til at komme forbi 2tal Grindsted, (hov nu laver jeg reklame ;)) men så vil jeg gerne dokumentere det for dig :)
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
07. april 2007 - 19:43 #9
@ donkenneth 07/04-2007 19:27:53
Kender udemærket VistaView og Hauppage, og ja tror bare du har fået en salgs tale.
For det kan ikke samlignes. (ikke endnu).
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
07. april 2007 - 19:43 #10
Hvilket TV har du !?
Avatar billede screem_brille Novice
07. april 2007 - 19:45 #11
så bør du ikke sælge så elendige kabler ;) (ellers er dine kabler for lange).
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
07. april 2007 - 19:54 #12
he he Ej tror det bliver noget andet med den nye HDMI CEC standart.
Avatar billede donkenneth Nybegynder
08. april 2007 - 21:36 #13
jeg har panasonic pv60 37".hvad er det for noget:HDMI CEC standart
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
10. april 2007 - 10:34 #14
Det er lidt som da man havde USB 1.1 så kom USB 2.0 som er en del bedre, med CEC standart kan man nu pludselig bruge et HDMI kabel som man kunne med et Scart kabel altså når du tænder en enhed så slår TV'et selv over du den AV/EXT kanal som enheden er sat til, samt Har man 2 enheder i samme mærke altså evt DVD optager og TV så kan man nu få DVD'en til at instille sig efter TV'et så kanaler mm. lægger i samme rækkefølge.

Der ud over plare det en bedre visning af 1080P visning.