Avatar billede zenne Novice
07. april 2007 - 12:43 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Port forwarding til steam - Al hjælp værdsat! Del. 2

Hej

Kig evt. lige her først:
http://www.eksperten.dk/spm/771952

På trods af jeg troede det virkede i går. Så starter jeg computeren op idag, og så virker det ikke igen. Jeg har beholdt præcis samme opsætning som i går.
Idag har jeg lavet et par få ændringer. Istedet for at have dynamisk ip, har jeg lavet det om til statisk, i håb om at det kunne hjælpe, men uden held. Som i den tidligere tråd, så virker det ganske fint hvis jeg bare kører direkte fra Zyxel --> computer, uden brug af den trådløse Belkin, men så snart jeg kobler den på, så kan jeg ikke logge på Steam. Hvad er galt? Det må jo være zyxel og belkin routeren som ikke kan kommunikere sammen?

På forhånd tak :)
Avatar billede ThomasK Nybegynder
07. april 2007 - 12:54 #1
Har du fået tildelt ny ip-adresse siden igår ?
Avatar billede ThomasK Nybegynder
07. april 2007 - 13:00 #2
Har nemlig selv haft samme problem, det virkede fint, lige indtil min Zyxel smed en ny IP til min router, så åbnede jeg alle ip'er på alle porte i min zyxel og derefter åbnede jeg de relevante porte i min router til de lan-adresser jeg skulle bruge. Nu spiller det.
Avatar billede ThomasK Nybegynder
07. april 2007 - 13:18 #4
Ja det ville jeg da også mene..

Prøv at åbne alle porte i din zyxel på 10.0.0.2

Det tyder ikke på opsætningen i Belkin fejler noget.
Avatar billede zenne Novice
07. april 2007 - 13:18 #5
Hvad er alle porte? 1-??
Avatar billede ThomasK Nybegynder
07. april 2007 - 13:21 #6
Hmm, i min Zyxel kan jeg ikke sætte kryds i en der hedder "All Ports" ? Ellers er det vidst bare fra 0 - 65536
Avatar billede zenne Novice
07. april 2007 - 13:26 #7
Avatar billede ThomasK Nybegynder
07. april 2007 - 13:28 #8
Og din Belkin får stadigvæk 10.0.0.2 på WAN siden ik ?
Avatar billede zenne Novice
07. april 2007 - 13:31 #9
Yep. Præcis ligesom der står her:

Belkin hovedmenuen:

http://img149.imagevenue.com/view.php?image=43484_belkin_hovedmenu_122_154lo.JPG

Har jeg fejl på udstyret måske?
Avatar billede ThomasK Nybegynder
07. april 2007 - 13:32 #10
Tror det ikke, hvis du har mod på det så prøv at åbne alle porte på 192.168.2.2 i belkin på samme måde som i Zyxel.
Avatar billede zenne Novice
07. april 2007 - 13:36 #11
http://img106.imagevenue.com/img.php?image=45740_alle_belkin_122_1034lo.JPG

Det virkede heller ikke. Man skal ikke restarte routerene efter sådan en konfiguration?

Det er jo totalt underligt at det virker direkte fra zyxel --> computer, men ikke når jeg kobler belkin på?
Avatar billede ThomasK Nybegynder
07. april 2007 - 13:42 #12
Det burde ikke være nødvendigt, men du kan jo prøve.. så skal du bare sikre dig at den stadigvæk får 10.0.0.2 når du har tændt igen. og at belkin får 192.168.2.1, men det virker underligt, så ville jeg sige det var en FW der blokerede på PC'en, men det kan det jo heller ikke være når det virker fint uden belkin på. HMM. Prøv lige at dobbelt tjekke om pc'en får 192.168.2.2?
Avatar billede zenne Novice
07. april 2007 - 13:45 #13
Avatar billede ThomasK Nybegynder
07. april 2007 - 13:45 #14
Ellers må vi nok have fat i nogle af "eksperterne" herinde.
Avatar billede zenne Novice
07. april 2007 - 13:46 #15
Skal jeg oprette et nyt spørgsmål?
Avatar billede ThomasK Nybegynder
07. april 2007 - 13:54 #16
Det tror jeg næsten du får mest ud af, beklager jeg ikke kunne være behjælpelig, men du kan jo se at nu er på åbent på alle WAN/LAN siderne på alle porte.. så det burde da virke.
Avatar billede zenne Novice
07. april 2007 - 13:59 #17
Jeg prøver.
Tak for hjælpen ellers :)
Avatar billede zenne Novice
07. april 2007 - 13:59 #18
.