Avatar billede zenne Novice
06. april 2007 - 20:22 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Port forwarding til steam - Al hjælp værdsat!

Hejsa
Jeg har et problem. Jeg kan simpelthen ikke komme på steam. Lige pt. har jeg en Zyxel 660R-D1 router som er connected til min Belkin wireless. Pt. ser opsætningen således ud:

Zyxel:http://img12.imagevenue.com/img.php?image=82829_2_122_1072lo.JPG

Belkin hovedmenu: http://img154.imagevenue.com/img.php?image=82972_1_122_185lo.JPG

Belkin porte: http://img152.imagevenue.com/img.php?image=83627_1_122_96lo.JPG

Hvad gør jeg forkert?

På forhånd tak :)
Avatar billede f-andersen Nybegynder
06. april 2007 - 20:27 #1
Jeg plejer ikke at port forwarde når jeg logger på steam.

Kun hvis jeg laver en server, som nogen udefra skal kunne tilgå, så åbner jeg for den port den kører på.

Kan du logge på selve steam klienten, eller?

Der har jo af og til været problemer med steam mht. login...

/f-andersen
Avatar billede zenne Novice
06. april 2007 - 20:29 #2
Nej, kan på ingen måde logge på. Den siger "couldnt connect to the steam network..."
Avatar billede zenne Novice
06. april 2007 - 20:31 #4
Har været hele deres support igennem mange gange. Det må være noget med den CC router som er sat forkert oppe.

Har kørt deres connectiontest. Kan stadig ikke komme på da den siger:

Could not connect to the steam network..
Avatar billede f-andersen Nybegynder
06. april 2007 - 20:33 #5
Har du 2 routere på dit netværk?

Din Zyxel har ip 10.10.10.1? og du natter til 10.10.10.4 (altså din PC's ip adresse, kontroller evt. lige med start -> kør -> cmd -> ipconfig

Men, din belkin har 192.168.2.1? men der natter du til 192.168.2.2?

Jeg tror du bør koble din computer direkte i din zyxel, og natte til den IP din computer har (skulle jo gerne være 10.10.10.x?

Og så se bort fra Belkin boxen, bare lige for at kontrollere at du ikke har 2 routere på dit netværk...
Yderligere at du natter 2 gange, er fuldstændig overkill :)

/f-andersen
Avatar billede zenne Novice
06. april 2007 - 20:35 #6
Jeg har 2 routere ja.

Det kører fra:

Zyxel --> Belkin --> computeren

Wan ip'en for min Belkin er 10.0.0.4, derfor bør jeg vel nat til den og ikke til min ip adresse som er : 192.168.2.2?
Avatar billede f-andersen Nybegynder
06. april 2007 - 20:37 #7
Prøv lige...

Zyxel --> Computer, for at kontrollere at der er hul igennem der.

Der kan godt gå noget galt i den natning du laver, når du har 2 routere på netværket.

Virker alle andre "natninger" du har lavet?
Avatar billede zenne Novice
06. april 2007 - 20:43 #8
Nu er den sat direkte fra zyxel --> computer

Og jeg har ændret på portene til 10.0.0.2 som er min ip, ifølge ipconfig, men det virker stadig ik?
Avatar billede zenne Novice
06. april 2007 - 20:44 #9
Jo, så virkede det sku. Hvordan får vi det så til at virke med Belkin routeren?
Avatar billede f-andersen Nybegynder
06. april 2007 - 20:45 #10
Vil du prøve at tage et print screen af de natninger du har lavet på din zyxel nu?
Bare lige for at jeg kan danne mig et indtryk af hvordan det ser ud :)
Avatar billede zenne Novice
06. april 2007 - 20:47 #11
Avatar billede f-andersen Nybegynder
06. april 2007 - 20:51 #12
Hmm, det ser jo fornuftigt ud...

Har du nogen firewall installeret? Har du konfigureret denne korrekt?
Hvis du kun kører med Windows XP SP2 firewallen, prøv da at slå denne fra, eller tilføj steam.exe og enkelte porte.
Avatar billede zenne Novice
06. april 2007 - 20:54 #13
Hvor er det mystisk. Det hele virker nu. Opsætningen er præcis som da jeg oprettede spørgsmålet her, men nu virker det. Kan du forklare det? :P
Avatar billede f-andersen Nybegynder
06. april 2007 - 20:57 #14
Det skal ikke kunne udelukkes at steam netværket har været nede.

Men det er jo lykkeligt at det bare spiller nu :)
Avatar billede zenne Novice
06. april 2007 - 20:57 #15
Yep. Tusind tak :)
Avatar billede zenne Novice
06. april 2007 - 20:58 #16
Karma og points givet ;)
Avatar billede f-andersen Nybegynder
06. april 2007 - 20:59 #17
Takker :)

Dog vil jeg lige tilføje, at du bør overveje kun at køre med en router hvis det er muligt. Jeg ved ikke lige hvordan Cybercity har deres opsæt, men 2 routere på et lille netværk er næsten for meget af det gode :)
Avatar billede zenne Novice
06. april 2007 - 21:00 #18
Well. Hvis man vil køre trådløst er der jo ikke så mange muligheder? Hvis jeg skal droppe det trådløse, skal jeg bore huller i væggen osv, det kan gå hen og blive meget besværligt :\
Avatar billede zenne Novice
06. april 2007 - 21:04 #19
Decrypting files tager så en evighed, men det er vel bare steam der er max slow :(