Avatar billede hrasbo Praktikant
02. april 2007 - 12:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

NAS storage i forbindelse med lydredigering på mac

Hej
Er en Nas-storage hurtig nok i forbindelse med lydredigering på en mac?
Er der desuden nogen som ved om der kun er bestemte Nas-storage drev som kan bruges på en mac?

På forhånd tak.
Avatar billede screem_brille Novice
02. april 2007 - 12:37 #1
om en NAS er hurtig nok kommer jo an på hvilket interface den har (10/100 eller 1GB)

Har mac understøttelse for SMB ? (kan den tilgå et windows delt drev ?) de fleste nas er med SMB og support for Linux/unix
Avatar billede snabeljan Nybegynder
02. april 2007 - 13:59 #2
Det kommer så sandelig an på hvilket NAS du har!

/jan
Avatar billede hrasbo Praktikant
02. april 2007 - 14:29 #3
Det bliver en med 1GB, jeg ved nemlig ikke om Mac understøtter SMB?
Avatar billede snabeljan Nybegynder
02. april 2007 - 14:45 #4
Ok - jeg misforstod... Troede du HAVDE købt.

Synology har nogen 'kasser' der kan bruges m. Mac. Bl.a. denneher:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=361482
Avatar billede hrasbo Praktikant
04. april 2007 - 14:05 #5
Jeg har kig på den nye CS-407e fra Synology, med 1GB net, er der nogen som ved om sådan en burde være hurtig nok i forbindelse med lydredigering fra en mac.
Avatar billede snabeljan Nybegynder
04. april 2007 - 14:22 #6
Det kommer vel an på hvor hurtig Mac'en er! Altså en disk / filsystem kan på en normal Windows PC levere omkring 20-25 MB per sekund. Hvis din MAC's processor og bus er hurtig nok og den tillige har Gigabit netkort (som Synology jo har) burde det ikke være noget problem, da en Gigabit (husk du skal have en switch m. Gigabit - eller koble dem direkte) kan levere omkring 60-70 MB i sekundet. Så hvis du designer din infrastruktur korrekt og MAC'en ellers kan følge med, kan jeg ikke se at du skulle have nogen problemer!!!

Mvh
Jan...
Avatar billede hrasbo Praktikant
27. april 2011 - 14:36 #7
Test