Avatar billede christinam Nybegynder
25. marts 2007 - 20:16 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

kan ikke oprette forbindelse til rådløst internet

Håber der er nogen der kan hjælper mig med et meget stort med et trådløst internet opkobling.

jeg bor til leje, og min udlejer giver mig trådløst internet. jeg har købt en "Belkin wireless G Usb network adapter, 54 mbps"

det har virket indtil nu, men nu idag kan jeg simpelthen ikke komme på.. Jeg har prøvet at indstallere det på ny..

Nogen gange finder pc'en det trådløse netværk, oftes kan det ikke finde noget...

jeg sidder nu ved anden pc, på et trådløst netværk uden sikkerhed, hvilket jo ikke er holdbart... denne pc har aldrig kunne komme på det omtalte tråløse netværk, men det er en helt anden sag :-D

Håber der er nogen der kan hjælpe, en meget desperat...
Avatar billede keldo Nybegynder
25. marts 2007 - 21:04 #1
Jeg er lidt forvirret. hvad er dit problem præcist? Hvilken comp har du? Hvilket netkort og software har din comp?
Avatar billede christinam Nybegynder
25. marts 2007 - 21:13 #2
jeg kan ikke logge på mit trådløse netværk... jeg har en IBM thinkpad t23... software???
Avatar billede keldo Nybegynder
25. marts 2007 - 21:26 #3
ok, det er jeg med på. Men hvor langt kommer du i processen? Du må jo fortælle lidt mere, ellers kan det jo være 100 ting
Avatar billede christinam Nybegynder
25. marts 2007 - 21:30 #4
den finder netværket, men jeg kan ikke få lov at komme på, den siger den ikke kan finde det, som om det forsvinder mens jeg prøver at logge på... synes det er svært at vide hvad jeg skal forklarer :-)
Avatar billede christinam Nybegynder
25. marts 2007 - 21:32 #5
Belkin Usb'en kører ud over standard winduet i windows, også et "belkin wireless monitor" vindue... som jeg også skal logge på, på det trådløse internet, så sidder med to vinduer.. det er ret forvirrende
Avatar billede keldo Nybegynder
25. marts 2007 - 21:37 #6
du skal kun bruge et af dem, det kan være konflikten.
Avatar billede keldo Nybegynder
25. marts 2007 - 21:39 #7
der er et sted hvor du kan fortælle windows at den ikke skal konfidurere netkortet. Så kan du bruge Belkin wireless monitor i stedet.
Avatar billede keldo Nybegynder
25. marts 2007 - 21:40 #8
Måske kan du også vælge det i din wireless monitor. Ellers har du to stk sftware, Belkin og XP som prøver at styre din netværksforbindelse. Og det giver konflikter
Avatar billede christinam Nybegynder
25. marts 2007 - 21:43 #9
det kan jeg godt, men synes det er svært at bruge belkin, da den spørger om oplysninger jeg ikke forstår... og det andet har jo virket ??
Avatar billede keldo Nybegynder
25. marts 2007 - 21:44 #10
Hvad spørger den om?
Avatar billede keldo Nybegynder
25. marts 2007 - 21:44 #11
Du skal jo vide hvordan det netværk du skal logge på er sat op. Ex. om det er offentligt, eller om det er krypteret
Avatar billede keldo Nybegynder
25. marts 2007 - 21:46 #12
Typisk er det infrastruktur, netværksgodkendelse kan være WPA ( du må spørge din udlejer), og evt. en krypteringsnøgle (den må din udlejer også kende)
Avatar billede christinam Nybegynder
25. marts 2007 - 21:48 #13
det er med kode, hvis det er det du mener :-) og koden har jeg.. den spørge om "network type: access point eller peer to peer" og "transfer rate" og authentication" osv.. :-)
Avatar billede christinam Nybegynder
25. marts 2007 - 21:49 #14
har fået krypteringsnøglen... og mener fra sidst det blev sat op, at det var wpa...
Avatar billede keldo Nybegynder
25. marts 2007 - 23:21 #15
<network type er Access point
Avatar billede keldo Nybegynder
25. marts 2007 - 23:21 #16
Eller prøv at bruge windows egen opsætning, den er nogle gange lettere at sætte op og følge
Avatar billede christinam Nybegynder
26. marts 2007 - 22:47 #17
er prøvet, virker ikke :-(
Avatar billede christinam Nybegynder
27. marts 2007 - 14:27 #18
Er der virkelig ingen der kan hjælpe?? Det har virket, så ved det virker, bare ikke hvorfor det ikke vil nu :-(
Avatar billede keldo Nybegynder
27. marts 2007 - 21:02 #19
Nu ved jeg ikke hvordan du sætter det op, måske du kunne skrive hvad comp spørger om når du sætter den op. Det er formentlig fordi det ikke bliver sat rigtig op i din wireless monitor.
Kommer den ikke med en fejlmeddelse?
Sætter du den op til infrastruktur? Er du sikker på krypteringsnøglen er rigtig? Og netværksgodkendelse og datakrypteringsformen?
Jeg spørger fordi, der normalt er rimeligt enkelt. Og når dit ikke virker kunne det være forsi det ikke er sat rigtig op, eller rettere sagt, det er ikke sat rigtig op. Bare svært præcist at sige når man ikke kan se din comp.
Avatar billede keldo Nybegynder
27. marts 2007 - 21:04 #20
ps, hvad hedder dit netkort?
Avatar billede keldo Nybegynder
27. marts 2007 - 21:10 #21
Avatar billede keldo Nybegynder
27. marts 2007 - 21:10 #22
Lad mig høre om det hjælper.
Avatar billede christinam Nybegynder
27. marts 2007 - 23:16 #23
Når jeg prøver i windows egen "menu" for trådløs forbindelse, og prøver at gå på den aktuelle siger den: "Der kunne ikke oprettes forbindelse til det pågældende netværk. Netværket er muligvis uden for rækkevidde mere. Opdater listen over tilgængelige netværk, og prøv at oprette forbindelsen igen."

Men da det virker går den selv på, da behøver jeg ikke og skal dobblte klikke på den..

prøver det andet..
Avatar billede christinam Nybegynder
27. marts 2007 - 23:25 #24
Jeg ville foretrække at bruge windows, da jeg ikke synes den anden er gennemskuelig... Der hvor jeg skal skrive koden, ved jeg f.eks ikke om det skal være Hexadecimal, Alphanumeric eller passphrese?!!
Avatar billede christinam Nybegynder
27. marts 2007 - 23:35 #25
Det andet virkede ikke til min model, prøvede men hjalp ikke. jeg har en FD7050
Avatar billede keldo Nybegynder
28. marts 2007 - 18:20 #26
Kommentar: christinam
27/03-2007 23:16:30 Når jeg prøver i windows egen "menu" for trådløs forbindelse, og prøver at gå på den aktuelle siger den: "Der kunne ikke oprettes forbindelse til det pågældende netværk. Netværket er muligvis uden for rækkevidde mere. Opdater listen over tilgængelige netværk, og prøv at oprette forbindelsen igen."

Men da det virker går den selv på, da behøver jeg ikke og skal dobblte klikke på den..

Ud fra det du skriver der, burde alt være i orden, men det tyder på et dårligt signal. Har du prøvet at bruge din laptop  ved siden at Routeren? DDet vil udelukke/bekræfte om signalet er stærkt nok til at nå din bærbare. Hvis det ikke er stærkt nok, skal i have en ekstra antenne monteret.
Generelt kan man sige at hvs du kommer på nogle gange, er dit netkort sat rigtigt op.
Avatar billede christinam Nybegynder
28. marts 2007 - 21:35 #27
Men det har virket uden problemer, med et stærkt signal.. Kan ikke komme til at tjekke ved routeren, da den er inde hos min udlever..
Avatar billede keldo Nybegynder
28. marts 2007 - 21:53 #28
Det lyder meget som et signal problem. Hvis signalet kommer og går pga. ex. atmosfæriske forstyrelser, virker det jo ikke.
Avatar billede christinam Nybegynder
01. april 2007 - 17:15 #29
kan bare ikke forstå det skulle være det, da der er fuld styrke på signalet, og har får kunne komme på uden problemer, og min udlejer har intet ændret på noget.. Hun ville slet ikke vide hvordan :-)
Avatar billede mr82769 Nybegynder
03. november 2009 - 12:07 #30
Hey Christinam

Sidder ligenu med samme problem. Fik du løst det? Og i så fald har du så et hint?
Avatar billede christinam Nybegynder
25. april 2010 - 17:19 #31
Lukker