Avatar billede renelp Nybegynder
23. marts 2007 - 19:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Internetbutik a´la TDC´s

Er der nogen der har et bud på hvordan man kunne lave en internetbutik a´la TDC´s løsning:

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/Call?htmltemplate=./index.htm

- med at kunne købe musik som kan downloades og det helst med en enkel og billig løsning.

Jeg bruger i forvejen paypal.com ved betalinger, men kan ikke lige se hvordan det kan kombineres med downloading.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
23. marts 2007 - 21:32 #1
Hej Renelp

Hvad søger du....

Programmeringsmæssigt, kontakter til hvor du kan købe musikken for at videresælge den eller hvad...
Avatar billede renelp Nybegynder
23. marts 2007 - 21:54 #2
Hej

Jeg søger et bud (behøves ikke skrevet i detaljer) på hvordan jeg kan sælge filmklip jeg har optaget fra sports arrangementer hvorefter kunden har mulighed for at downloade filmen se eksempel her fra min hjemmeside:

http://sportsvideo.dk/templates/Veteran/2006/AVACS-%202006/avac-2006.html

hvor kunden skal have mulighed for at købe og derefter downloade eks. filmen M35 100m Dash Prelims (ca. 25 Mb)

Hvad kræves der af databasen? betalingssystem? webhotellet kan jeg i den sammenhæng bruge paypal.com evt. andre problemstillinger samt hvad vil en fornuftig løsning koste?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
23. marts 2007 - 23:05 #3
Databasen er ikke noget problem, en mysql burde kunne klare det..

betalingssystem kan man bruge lige hvad du har lyst til.. paypal, dankort, visa, osv.
webhotellet er intet problem med hensyn til betaling.

umiddelbart kan jeg ikke se nogen problemstillinger.

jeg vil kunne gøre det for en 10000 kr. inkl. design.
Avatar billede renelp Nybegynder
24. marts 2007 - 08:18 #4
Jeg har svært ved at se hvordan man kan integrere et betalingssystem som paypal (de fleste af mine kunder bruger visa gennem paypal.com) for hvordan skal et betalingssystem på min side kunne registrere at en kunde har indbetalt et beløb gennem paypal.com og derfor har ret til at downloade en bestemt film?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
24. marts 2007 - 09:16 #5
når du åbner et papal vindue sender du nogle informationer med, disse returneres når kunden har betalt og derved kan du se hvem kunden er, og give ham det han har købt.
Avatar billede renelp Nybegynder
24. marts 2007 - 09:44 #6
Jeg vil kunne se at kunden har betalt - men kan et betalingssystem automatisk registrere at kunden har betalt til paypal og derefter tilade kunden at downloade den købte film altså et integeret system a´la TDC?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
24. marts 2007 - 10:23 #7
ja det vel det.. intet problem i det
Avatar billede renelp Nybegynder
24. marts 2007 - 14:31 #8
Det glæder mig at du mener at det vil være muligt at lave et integeret system - jeg vil gå i tænkeboks om hvornår og hvordan jeg vil gå videre herfra.

Sende gerne et svar hvis du vil have de 100 point som tak for hjælp :)
Avatar billede ttopholm Nybegynder
24. marts 2007 - 15:44 #9
det var så lidt.
Avatar billede windcape Praktikant
24. marts 2007 - 15:46 #10
10-15 arbejdstimer? Altså ttopholm, det er jo næsten før du ender med at blive sagsøgt af fagforeningerne for at lave det så billigt :p
Avatar billede ttopholm Nybegynder
24. marts 2007 - 16:09 #11
ja, ved det godt.. det er alt for billigt, men har lavet noget lign, så jeg tænkte jeg ville være flink. og som regel er budgetterne ikke de største herinde.