Avatar billede utopiav Nybegynder
18. marts 2007 - 14:51 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at forstå FTP

Godeftermiddag.

Jg skal ha ændret i en venindes layout på hendes website og har derfor modtaget hendes password mv. så jeg kan downloade det gamle site via smartFTP.

Men måske skriver jeg det forkert?

Sådan gør jeg: Login: http://asklepios-odense.dk/ pasword: *****

Skal det stå anderledes?

Vh. Pia
www.utopias.dk
Avatar billede screem_brille Novice
18. marts 2007 - 14:56 #1
http er ikke det samme som FTP, så skal du hente det via FTP, så vil det være ftp://asklepios-odense.dk/ (og den vil selv bede om kode og brugernavn)
Avatar billede utopiav Nybegynder
18. marts 2007 - 14:57 #2
Aha.... prøver lige :o)
Avatar billede hcm Nybegynder
18. marts 2007 - 14:58 #3
siden det er FTP, kunne det maaske vaere ftp://asklepios-odense.dk, men det kommer nok helt an paa hvor siden er hosted... Hun skulle nok kunne fortaelle dig hvordan hun har uploadet siden i foerste omgang? Maaske kigge i opsaetningen til Frontpage...
Avatar billede tiger_dk Mester
18. marts 2007 - 15:00 #4
HTTP = HyperText Transfer Protocol

Den protokol (=et sæt instruktioner), der standardiserer overførslen af data fra en webserver til en klient. Af samme grund indledes enhver webadresse med koden http://. I nye browsere kan man spare sig den indtastning, idet protokollen er "underforstået".

FTP = File Transfer Protocol

En standard til filoverførsel fra nettet. Før i tiden krævedes en særskilt FTP-klient, nu er funktionen indbygget i moderne browsertyper.
Avatar billede utopiav Nybegynder
18. marts 2007 - 15:06 #5
Jeg forstår det nok ikke helt. Jeg skal vel hente det via et ftp-program?
her vil du kunne se hvad der kommer frem http://www.utopias.dk/main/top/menu2/index.php

Hvordan udfylder jeg felterne?
Avatar billede utopiav Nybegynder
18. marts 2007 - 15:09 #6
Ja sgu! jeg fjernede alt hvad der hed ftp og // og så virkede det :). Tusinde tak for hjælpen til
Avatar billede utopiav Nybegynder
18. marts 2007 - 15:10 #7
Hvordan er det nu jeg giver point? - til tiger dk?
Avatar billede screem_brille Novice
18. marts 2007 - 15:10 #8
ftp://asklepios-odense.dk/ indtast kode og brugernavn, gør du det via det billede du lige har sendt, så skal host være asklepios-odense.dk user dit brugernavn, pass dit kodeord.
Avatar billede utopiav Nybegynder
18. marts 2007 - 15:15 #9
Puha - sikke en rodet hjemmeside. Der er vist nok at gå igang med.
Avatar billede tiger_dk Mester
18. marts 2007 - 15:22 #10
jeg smider et svar, således !
Avatar billede tiger_dk Mester
18. marts 2007 - 15:24 #11
laver et indlæg her i samme kategori "hvor du skriver point til tiger_dk" også læg de point du ville give der ind i !
Avatar billede utopiav Nybegynder
18. marts 2007 - 15:29 #12
Jeg tror jeg har givet point til screem brille?

Du må også gerne få point - jeg har rigeligt at give af :o)
Avatar billede tiger_dk Mester
18. marts 2007 - 15:32 #13
du har nemlig givet hele dyngen til screem_brille, du kan lave et indlæg her i samme kategori "hvor du skriver point til tiger_dk" også læg de point du ville give der ind i !

jeg kan da godt bruge lidt point !