Avatar billede joab Nybegynder
29. maj 2001 - 13:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

FTP login til en bestemt mappe

Hvordan sætter jeg IIS 4.0 / NT4 op til følgende:

Jeg har forskellige brugere der skal kunne logge ind via ftp.
Jeg vil gerne have at hver enkelt bruger kommer direkte ind i et bestemt mappe.

F.eks. skal bruger1 ind i mappen c:\\ftp\\bruger1 og  bruger2 ind i mappen c:\\ftp\\bruger2.

Jeg kan kun få det til at virke hvis jeg lister c:\\ftp, så kan brugerne se hvilke mapper der ligge der og det vil jeg ikke have.

Jeg har prøvet at oprette forskellige ftp-sites men kan ikke starte andet det første, da den siger at siten den eksisterer i forvejen, på trods af jeg har kaldt mapper og alt andet noget forskelligt.

Håber der er nogle der kan hjælpe.
Avatar billede mr-d Nybegynder
05. juni 2001 - 08:41 #1
tag fx. egenskaber for bruger1 og sæt dennes homedit til c:\\ftp\\bruger1
Det skulle virker - efter min erfaring kan en bruger ikke gå længere tilbage i stien end sin egen homedir + at han starter i denne mappe ved login
Avatar billede joab Nybegynder
06. juli 2001 - 08:26 #2
Det med homedir virker fint.

Men jeg kan ikke få den til at gå direkte der til hvis den ikke skal vise de forrige mapper.

F.eks. siger vi at bruger1 bruger c:\\ftp\\bruger1.
Men der ligger f.eks.

c:\\ftp\\bruger1
c:\\ftp\\bruger2
c:\\ftp\\bruger3
c:\\ftp\\bruger4

Jeg vil ikke have det at bruger1 kan gå tilbage til c:\\ftp\\ og få listet hvilke brugere der ligge på ftp-stedet.

Jeg har prøvet at begrænse adgangen til mappen c:\\ftp men så bliver man nægtet adgang.

Er der nogle der har gode forslag?