Avatar billede kahzs Nybegynder
13. marts 2007 - 00:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Centrino platform??

I sidste uge erhvervede jeg en HP Compaq Core 2 Duo 1,66 HGz laptop model nx 7300, RU395ES. Ifølge oplysningerne i reklamen (den er købt i Bilka) og i butikken, skulle pc'en være baseret på en Centrino platform. Jeg har tjekket inde under kontropanel/system, hvor der ikke står noget om, at der er tale om en centrino platform. Ydermere er pc'en alene påtrykt et mærke, hvorpå der står intel core 2 - og ikke noget om Centrino. Jeg er fint tilfreds med pc'en, men ønsker naturligvis at vide, hvorvidt jeg har fået, hvad jeg har betalt for. Hvordan finder jeg ud af, om der er tale om en dual core 2 processor på Centrino platform?
Avatar billede halifax Nybegynder
13. marts 2007 - 02:15 #1
Tillykke med dit nye legetøj....    :-)

Alt er sikkert OK, men tjek dette site for et nice lille program, der skulle være gratis for private - Notebook Hardware Control (NHC)
http://www.pbus-167.com/
Avatar billede halifax Nybegynder
13. marts 2007 - 02:21 #2
Dette er klippet fra Intel egen side

What is Intel® Centrino® mobile technology?

The technologies represented by the Intel Centrino brand include:

Intel®  Pentium® M processor
Intel®  855 Chipset Family or Mobile Intel® 915M Express Chipset Family
Intel® PRO/Wireless 2100/2100A/2200BG/2915ABG LAN MiniPCI Adapters
These components are designed, optimized and validated by Intel to maximize the wireless mobile computing experience.
Avatar billede huset Praktikant
13. marts 2007 - 07:41 #3
Centrino er stadig en del af Core 2 Duo, men dt er ikke længere det Intel sælger på. Centrino er ved at være så fasttømret, at de ikke længere reklamere med det.

Napa er kodenavnet for den tredje generation af Centrino platformen. Den blev introduceret i januar 2006 på Consumer Electronics Show.

Napa består af:

Pt hedder platformen NAPA og består af kodenavn Yonah eller Merom (Core 2 Duo)).
Intel Mobile 945 Express serien kodenavn Calistoga
Hertil kommer et Intel PRO/Wireless 3945ABG samt mini-PCI-Express trådløst kaldet Golan.
Vi vil stadig se Centrino brand for laptops med dobbelt kernet processor - f. eks Core Duo og single core.Snart afløses dette af Santa Rosa platformen
Avatar billede huset Praktikant
31. marts 2007 - 09:19 #4
Dæoo
Avatar billede kahzs Nybegynder
31. marts 2007 - 21:56 #5
Undskyld den lange responstid.
Jeg har hentet det program Halifax anbefalede. Jeg bliver ikke meget klogere... De data, jeg får frem vedr. processoren er: Intel Core Duo 2 processor 1,66mhz, 666mhz FSB. System type: x 86 bassed pc. Discription x 86 Family 6 mode, 15 stepping 6. Hvilke af de information, der fremkommer efter at have hentet nævnte program, skal jeg bruge for at kunne se, om pc'en er baseret på Centrino teknologi?
Avatar billede huset Praktikant
31. marts 2007 - 21:57 #6
Det er Centrino platform