Avatar billede russe2215 Nybegynder
12. marts 2007 - 16:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gif filer med Flash 8

Hej Eksperter,

Jeg har lavet et banner i Flash 8.

Når jeg så vil gennem den som en .gif fil bliver kvaliteten helt vild dårlig, men hvis jeg gemmer den som en .swf fil ser den perfekt ud.

Men ved det reklame firma som banneren skal køre igennem kan de ikke bruge .swf filer. hvordan får jeg den lavet i god kvalitet som en gif fil?
Avatar billede maqhem Nybegynder
12. marts 2007 - 17:06 #1
Normalt er gif et forringet kvalitetsprodukt.

jp(e)g: 24 bit + alpha
gif: 8 bit
png: 32 bit + alpha
swf: Match movie

Der findes enkelte - meget få - programmer, som kan generere billeder i gif-formateringer med op til 24 bit.
Flash kan ikke forbedre kvaliteten på gif-formater. Hér bliver du nødt til at leve med kvaliteten eller benytte dig af swf. Desuden kan jeg ikke se, hvorfor firmaet ikke kan bruge swf-format. Der findes stort set ingen computere i dag, som ikke kan vise dette, og kvaliteten bliver perfekt. Du får et langt flottere resultat ved swf- end ved gif-formatering :)
Avatar billede stone Forsker
12. marts 2007 - 18:58 #2
Forstår ikke lige at firmaet ikke bruger *.swf da det er det mest brugte i dag da opløsningen er meget bedre.

Jeg bruger masser gíf i det swishmax jeg bruger til daglig - bla til at lave bannere eller andre animationer...
Avatar billede russe2215 Nybegynder
12. marts 2007 - 19:09 #3
Ja, der er underligt at de ikke understøtter .swf filer... det er firmaet www.partner-ads.com som jeg bruger til at reklamere min banner igennem.
Avatar billede stone Forsker
12. marts 2007 - 19:16 #4
he he en rigtig konservativ side ren stilmæssigt....
Avatar billede russe2215 Nybegynder
13. marts 2007 - 08:43 #5
Stone: Jeg havde lige lært hvordan man brugte Flash 8, men nu har jeg også prøvet swishmax, og det syntes jeg slet ikke jeg kan finde ud af, er der et andet program som jeg kan bruge til at lave gif filer?
Avatar billede russe2215 Nybegynder
13. marts 2007 - 10:39 #6
Stone: Nu har jeg langt om længe endelig fået lavet et banner i swishmax, men hvordan gemmer jeg som en gif fil?
Avatar billede stone Forsker
13. marts 2007 - 18:52 #7
Du kan kun gemme i følgende formater:

1. *.swf
2. *.html + sef
3. *.exe (projector)
4. *.avi

Du har måsek misforstået min kommentar om at bruge *.gif i swishmax da min kommentar gik på at jeg bruger masser gif da opløsningen er ok, men stadig kan den ikke konverteres om til en gif.

Det du har lavet i swishmax er det en animation?

Det jeg bruger til at lave gid animationer er animation pro fra PSP(Paint Shop Pro)
Avatar billede russe2215 Nybegynder
03. november 2007 - 21:49 #8
Ok