Avatar billede jingle_jim Juniormester
11. marts 2007 - 15:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

faste ting på sider

Hejsa..

Jeg mangler noget hjælp til vores site www.tenniscamp.dk

Her har jeg nogle faste elementer pt. i højre og venstre side og her er det at jeg gerne ville undgå, at skulle lave ændringer på alle siderne.. er der et eller andet fif til hvordan man kan gøre dette, altså hvor jeg kun ændre det på en side, som så "sender" det til alle andre sider? - og kan jeg gøre det nu uden at skulle lave det hele om?
Avatar billede keysersoze Guru
11. marts 2007 - 16:01 #1
Avatar billede jingle_jim Juniormester
11. marts 2007 - 23:46 #2
ok.. det ser jo spændende ud... kan de så også indeholder billeder?
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2007 - 07:24 #3
kan indeholde alt hvad en normal html-side kan.
Avatar billede jingle_jim Juniormester
12. marts 2007 - 10:06 #4
på det link du har sat ind, står der under include file,at man skal gemme filen sammen med alle de andre ASp sider.. er det en asp side jeg skal gemme det som..

eller kan jeg bare skrive leftcolonne.htm og rightcolonne.htm. som mine "include files"
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2007 - 17:20 #5
hvis du har ASP-adgang er det en mulighed - ellers skal du arbejde med shtml-endelser. Måske denne forklaring er bedre; http://www.html.dk/tutorials/ssi/
Avatar billede jingle_jim Juniormester
14. marts 2007 - 13:53 #6
Måske er det et dumt spørgsmål.. men hvis nu jeg skal have placeret denne include file i en bestemt tabel og en bestemt række i denne tabel.. osv..

Skal jeg så gøre noget bestemt ved denne include file eller ??
Avatar billede keysersoze Guru
14. marts 2007 - 20:25 #7
nope - ikke andet end at lægge inkluderingen var dens indhold nu engang skal vises.
Avatar billede jingle_jim Juniormester
15. marts 2007 - 10:41 #8
Synes ikke det virker..

Min include file.. behøver ikke indeholder samme grundlæggende opbygning som selve sitet vel.. altså med tabeller osv..
Avatar billede jingle_jim Juniormester
15. marts 2007 - 10:42 #9
http://www.tenniscamp.dk/skabelon.htm

På den her side, skulle der gerne under kommende camps komme min include file, men der står jo ikke noget som du kan se :-(
Avatar billede jingle_jim Juniormester
15. marts 2007 - 10:52 #10
læste så lige vejledning lidt bedre. og så at min Shtml fil ikke skal indeholde et komplet HTML dokument med f.eks. <html> og <body>

men det hjælper stadig ikke..
Avatar billede keysersoze Guru
15. marts 2007 - 21:06 #11
din hovedfil skal hedde enten asp eller shtml
Avatar billede jingle_jim Juniormester
16. marts 2007 - 12:44 #12
Nej.. ingen af tingene virker.. tror det er et problem sider, som udbydes one.com tit har. Af hvad jeg kan se..

det virker når man bruger php include...
Avatar billede keysersoze Guru
16. marts 2007 - 17:31 #13
hvis du kigger på den htm-fil du linker til højere oppe kan du se i kilden at der står dette; <!-#include file="camps.asp" ->

Når det står i kilden fremfor den kode som den inkluderede fil burde generere er det fordi include-delen ikke bliver udført - prøv at giv et link til en side hvor det ud fra de ting jeg har skrevet burde virke (fx en http://www.tenniscamp.dk/skabelon.asp)