Avatar billede spaulsen Nybegynder
09. marts 2007 - 23:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjemmeside med 100% højde og bredde

Har ikke arbejdet med dreamweaver så længe så undskyld hvis det er et dumt spørgsmål.

Jeg vil gerne lave en hjemmeside hvor jeg har et topbanner og en bundbjælke der begge har en fast højde og bredde på 100%.

Imellem disse vil jeg gerne have en venstre stillet kolonne med fast bredde men 100% højde.

Således at uanset hvilken størrelse browservinduet har, kan man altid se banneret og bundbjælken.

Har forsøgt mig med tabeller men problemet er, at når jeg giver en tabel 100% i højde og derudover har en fast højde på banner og bundbjælke vil der komme en scrollbar i browservinduet så man ikke kan se bundbjælken.

Findes der en løsning på dette?
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
15. marts 2007 - 11:26 #1
Tidligere ville man bruge et Frameset til det du ønsker, men idag vil de fleste bruge css. Du finder en tutorial her: http://www.html.dk/tutorials/css/

mvh.
karsten_larsen
Avatar billede spaulsen Nybegynder
07. juli 2011 - 09:08 #2
Spørgsmål lukket