Avatar billede ec Nybegynder
28. maj 2001 - 19:49 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Genstart

Kan et netkort få en computer til at genstarte på mystisk vis?
Avatar billede stampeair Nybegynder
28. maj 2001 - 19:57 #1
Det er bestemt ikke umuligt. Jeg har haft mange problemer med netkort, bl.a. at jeg ikke kunne installere win98 når netkortet sad i.
Hvis det sker meget ofte, så prøv at ta´ netkortet ud, og se om den genstarter maskinen, og hvis den ikke gør er det netkortet eller en konflikt, evt. p.g.a. irq porten det benytter.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
28. maj 2001 - 20:11 #2
Hejsa......
Det kan det nemt....især hvis du ikke bruger det! Hvis du ikke bruger det, så gå evt. i enhedshåndteringen, og disable det.....:-)
Pørv evt. at sætte det i et andet PCI-slot end der hvor det sidder nu......måske det kan være en IRQ konflikt, der gør at de 2 IRQ adresser tager for mange systemressourcer......

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede ec Nybegynder
28. maj 2001 - 20:21 #3
Problemet er at jeg bruger det til min ADSL linie... Har prøvet alt føler jeg, men der kan gå et stykke tid mens jeg er på Nettet, så kan computeren finde på at genstarte...
Avatar billede ec Nybegynder
28. maj 2001 - 20:23 #4
Jeg afviser lige jer begge, ovenstående begrundelse...
Avatar billede zhark Nybegynder
28. maj 2001 - 20:36 #5
Selv om du ikke kan se nogle konflikter i enhedshåndtering, så prøv under: start/programmer/systemværktøjer/systemoplysninger
Hvilke enheder deler netkort (evt.) IRQ med? Netkort er sarte og har det svært med både lydkort og grafikkort.
Det mr. Athlon skriver hjælper altså ofte, men husk at afinstallere og fjerne enheden fra OS inden du lukker ned og evt. flytter en enhed rent fysisk.
Avatar billede zhark Nybegynder
28. maj 2001 - 20:40 #6
Du må gerne fortælle hvilket mobo du har?
Avatar billede ec Nybegynder
28. maj 2001 - 20:43 #7
Netkortet deler IRQ med en ACPI IRQ-holder til PCI IRQ-styring...
Avatar billede ec Nybegynder
28. maj 2001 - 20:44 #8
OK.. ASUS A7A266 med onboard audio enabled
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
28. maj 2001 - 20:47 #9
Hmmmmmm, spørgsmålet er om det kan være dine RAM, der er ved at \"gå sig en tur\".........ud fra hvad du beskriver, så kunne det faktisk godt tyde på hardware defekt........især når du bruger kortet til din ADSL........den skal ikke genstarte på den måde, med mindre der en decideret konflikt, eller defekt........som zhark spørger....hvilket mobo har du ???
Hvis det er et med VIA chipset på, har du så opdateret med den sidste nye VAI-opdatering ??

Mr.Athlon
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
28. maj 2001 - 20:49 #10
Ok.......med det mobo vil en VIA opdatering under INGEN omstændigheder skade.....
Den kan du hente her.....
http://www.viahardware.com/download/index.shtm#4in1

Mr.Athlon
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
28. maj 2001 - 20:49 #11
Ooooooops......VIA og ikke VAI....:-)
Avatar billede ec Nybegynder
28. maj 2001 - 20:54 #12
Jeg har helt nye ram i - DDR PC2100...
Desuden er boardet ikke med VIA chipset, men Ali
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. maj 2001 - 21:08 #13
Hvad er dit OS, jeg har ingen problemer med ADSL - netkort under win2k, oplever uhyre sjældent genstart, det får den ikke lov til!
Avatar billede ec Nybegynder
28. maj 2001 - 21:10 #14
WinME
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. maj 2001 - 21:19 #15
Smid dog winMe ud, alle dos-baserede OS er af det onde!
Avatar billede ec Nybegynder
28. maj 2001 - 21:23 #16
I know.. men det er jo ikke en løsning på problemet..
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
28. maj 2001 - 23:08 #17
Ok, har du oprettet flere profiler på dit OS??? Har du Exchange server ?? Evt. SQL server ??
Selvom du har helt nye RAM kan de sagtens være defekte......det er jo ingen garanti, at fordi de er nye, er de ikke defekte .....:-)
Har du evt. tjekket om der er en opdatering af IRQ styring til Ali-chipset ??
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
28. maj 2001 - 23:09 #18
PS: Har du aktiveret systemgendannelse ?? Hvis du har, hvor længe har du kørt WinME ??? Systemgendannelse er en fil, der bliver større og større, og som bliver startet, når du starter WindowsME.........du kan evt. prøve at deaktivere den under egenskaber for system.....inde i filsystem....
Avatar billede ec Nybegynder
04. juli 2001 - 18:09 #19
Ingen problemer mere...