Avatar billede pixelstorm Nybegynder
05. marts 2007 - 19:06 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til "Bluescreen crash" ved handling af Pc spil

Hey guys, jeg er en 18 årig studerende som på må og få lige har fået skrabet nok penge sammen til en Ny stationær pc ved hjælp af udsultning og S.U

Det er en Packard bell med 3Ghz + og 1Gig DDR, men desværre indbygget ATI Xpress 1100 Series Grafikkort.

Der er intet problem med den, men så snart jeg logger ind i fx World of warcraft og Loading screenen kommer frem, er der intet problem, men så snart den har loadet et enkelt milisekund af spillet crasher den og jeg får en blå skærm. ( ikke den traditionelle mørkeblå med hvid skrift der siger: der måske er en nyinstalleret hardware som ikke fungere korrekt eller lign. men en  intet andet end en blå skærm ) Ved næste startup kommer en fejlmeldningsboks (send error report osv) hvor den siger dette er problemet:

BCCode : 100000d1
BCP1 : 02557C00
BCP2 : 00000002
BCP3 : 00000001
BCP4 : F5029862
OSVer : 5_1_2600
SP : 2_0
Product : 256_1

Jeg har bakset med den ihærdigt i en uges tid og jeg har indtil videre fundet ud af at det nok er mit Grafikkort som ikke er installeret ordentligt eller at den ikke er kompatibel med World of Warcraft eller Counter Strike Source. hvilket jeg ikke forstår da min Forhenværende bærbar sagtens kunne køre World of warcraft og diverse andre programmer fint nok. (dog ikke uden lag osv) men opløsningen osv var intet problem

Med venlig hilsen den frustrerede udsultede fattige studerende.
(dog ikke så fattig til ikke at belønne)
Avatar billede hcma Novice
05. marts 2007 - 19:28 #1
prøv lige at checke dine ram:
http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no31
Avatar billede pixelstorm Nybegynder
05. marts 2007 - 19:30 #2
jeg har prøvet http://www.memtest86.com/

scanningen nåede op på 31 timer... og var ikke færdig endnu.
Avatar billede hcma Novice
05. marts 2007 - 20:04 #3
har du mulighed for at låne et andet graffikkort ?  tror nemlig at det er grafikkortets ram som fejler
Avatar billede pixelstorm Nybegynder
05. marts 2007 - 20:08 #4
Det er et intigreret Grafikkort, og har ikke andre Grafikkort som alternativ, kan det være fordi jeg ikke har Directx eller noget lignende installeret?
Avatar billede hcma Novice
05. marts 2007 - 20:19 #5
Avatar billede hcma Novice
05. marts 2007 - 20:20 #6
hvis det ikke hjælper:  fjern det i enhedshåndteringen -> genstart og lad systemet finde det igen.
Avatar billede pixelstorm Nybegynder
05. marts 2007 - 20:21 #7
Takker, prøver lige ad
Avatar billede fromsej Praktikant
05. marts 2007 - 22:01 #8
Er alle drivere installeret, chipset, grafikkort osv.
Avatar billede pixelstorm Nybegynder
05. marts 2007 - 22:28 #9
Det har jeg ingen anelse om, jeg har ikke selv installeret noget , og ved ikke om det allerede er installeret fra fabrikantens side
Avatar billede pixelstorm Nybegynder
05. marts 2007 - 22:29 #10
Ps. jeg kører http://hcidesign.com/memtest/download.html sin tjekker mine ram, der står den tager ca. 20 minutter men den har kørt siden klokken 19:40?
Avatar billede pixelstorm Nybegynder
05. marts 2007 - 23:02 #11
Jeg har kørt diverse programmer for at checke om det skulle være rammenes skyld og intet held, =/
Avatar billede hcma Novice
05. marts 2007 - 23:34 #12
stop memtesten !!  den har kørt længe nok.  har den meldt om nogle fejl ?
Avatar billede pixelstorm Nybegynder
05. marts 2007 - 23:40 #13
ikke en eneste fejl endnu,
Avatar billede pixelstorm Nybegynder
06. marts 2007 - 00:17 #14
men den crasher dog stadigvæk ved overbelastning af for meget hurlumhej ved fx. at logge ind i world of warcraft og photoshop osv
Avatar billede hcma Novice
06. marts 2007 - 11:28 #15
er der advarselstegn i enhedshåndteringen ?
Avatar billede pixelstorm Nybegynder
06. marts 2007 - 14:31 #16
Jeg er ikke ligefrem den skarpeste ske i skuffen til det her med computere, så spørger måske dumt men: enhedshåndteringen ?
Avatar billede hcma Novice
06. marts 2007 - 14:40 #17
Start -> Kontrolpanel -> System -> Hardware -> enhedshåndtering  og se om der er gule eller røde afvarselstegn
Avatar billede pixelstorm Nybegynder
06. marts 2007 - 15:04 #18
Nope den ser helt fin ud, ingen tegn whatso eve
Avatar billede hcma Novice
06. marts 2007 - 15:08 #19
er din 1gb ram delt på 2 x 512 mb ??
hvis ja:  prøv at tage skiftevis den ene og den anden ud
Avatar billede htmlkongen Novice
06. marts 2007 - 23:36 #20
Hcma - Nysgerrig spørgsmål. Hvis MemTest ikke finder fejl efter så lang tid - kan der så stadig reelt være fejl i den ene blok? (sorry opretter :) )
Avatar billede pixelstorm Nybegynder
06. marts 2007 - 23:44 #21
Jeg har ringet til Packard bell, de sagde jeg skulle hente alle softwares og opdateringer der eksisterer til min pc. det gjorde jeg så, intet held
Jeg ringede op en gang til og fik at vide jeg skulle bytte min pc til en anden af samme model, og det samme sker stadigvæk, jeg får en blå skærm så snart jeg åbner World of warcraft og diverse andre spil.og jeg har hentet alle updates som er tilgengælige på microsofts hjemmeside. jeg har slået ALT secrurity fra og ændret alle indstillinger som kun kan forbedre min computers arbejdskraft såsom at reducere skærmopløsningen osv osv men der sker absolut intet, den crasher stadigvæk
Avatar billede pixelstorm Nybegynder
07. marts 2007 - 00:01 #22
det vil sige jeg har byttet min forhenværende pc til en ny men har samme crash hvilket indikerer at det ikke var pc´ens skyld men noget som ikke er blevet installeret ordentligt da det ikke kan være mine pc spil
Avatar billede hcma Novice
07. marts 2007 - 00:13 #23
prøv at starte i fejlsikker tilstand og om den også crasher der
Avatar billede pixelstorm Nybegynder
07. marts 2007 - 00:13 #24
den crasher kun når jeg prøver at spille et spil, og jeg kan ikke køre noget spil i fejlsikret tilstand
Avatar billede hcma Novice
07. marts 2007 - 00:19 #25
så er jeg lost  :o(
Avatar billede pixelstorm Nybegynder
07. marts 2007 - 00:21 #26
me to :(

den konklusion jeg har draget indtil videre er at: Grafikkortet ikke er installeret ordentligt

enten hardwaren eller også mangler jeg en software til den og eventuelt opdateringer til software, jeg kan godt logge ind i world of warcraft, men så snart jeg kommer i nærheden af en storby i spillet og det kræver lidt arbejdskraft af grafikkorten så BANG blå skærm

men det kan ikke være pc´ens skyld da jeg jo har byttet den
Avatar billede pixelstorm Nybegynder
07. marts 2007 - 00:23 #27
og der er noget meget galt men samtidigt meget nemt at fixe problemet er bare at finde ud af hvad det er.
min bærbar kunne køre WoW uden problemer..
Avatar billede pixelstorm Nybegynder
07. marts 2007 - 00:34 #28
jeg lægger mig til at græde og sove!!
har aldrig været så frustreret over noget før!

men til lidt hjælp til din spekulationer over hvad det mon kan være så kan jeg sige at det er en ATI Grafikkort 512 MB hvilket meget gerne burde kunne køre det. men sowftwares og komponenter osv?
Avatar billede hcma Novice
07. marts 2007 - 00:38 #29
du skriver at Grafikkortet ikke er installeret ordentligt;  er det ikke et integreret onboard grafikkort ??
Avatar billede pixelstorm Nybegynder
07. marts 2007 - 07:12 #30
jo altså at det er indbygget og sidder som en del af motherboardet
Avatar billede hcma Novice
07. marts 2007 - 12:08 #31
prøv at tage batteriet på bundkortet ud i ca. 30 sek. - sæt det i igen og start maskinen
Avatar billede pixelstorm Nybegynder
08. marts 2007 - 01:08 #32
igen spørger jeg dumt ... ^^
Avatar billede hcma Novice
08. marts 2007 - 12:32 #33
sluk stømmen helt til din pc. skru siden af dit kabinet; kig efter et lille 2-krone-stort rundt fladt batteri (sidder nok i nærheden af cpu'en); tag det ud i ca. 30 sek. og sæt det i igen. tænd for strømmen; tænd for pc'en.
(når man tager batteriet ud resetter man bios)
Hvis du er i tvivl, må du spørge en af dine kammersjukker.
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2007 - 19:46 #34
Hvis det stadig ikke kører så prøv http://www.helgec.dk/pagefil.html
Avatar billede pixelstorm Nybegynder
10. marts 2007 - 14:24 #35
jo all good now, jeg returnerede den og bestilte en dell i stedet nu har jeg ingen problemer :)  ellers tak for hjælpen
Avatar billede hcma Novice
10. marts 2007 - 14:29 #36
du har jo selv løst problemet ;o)  så mon ikke du bare selv skal komme med et svar, som du accepterer, så spørgsmålet kan lukkes
Avatar billede pixelstorm Nybegynder
11. marts 2007 - 05:22 #37
du har absolut ret, man skriver altid en konklusion på alt hvad man foretager sig:

jeg tjekkede min ram ved hjælp af: http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no31
det var ikke problemet

jeg installerede et softwareprogram til min grafikkort (directx 9.0)http://www.microsoft.com/windows/directx/default.mspx
det var heller ikke en løsning

jeg prøvede at finde min driver (grafikkortet) i enhedslisten og fjerne det, således at pc´en selv kunne finde den nye driver og automatisk geninstallere den,
det var heller ikke en løsning

jeg prøvede at tage batteriet ud af motherboardet for at ressete bios´en
heller ikke noget held

jeg gik ind i:
Start> alle programmer > Windoms update
og hentede alle updates, såvel som valgfri software og hardware osv.
heller ikke noget hjælp der

jeg prøvede at afinstallere ATI Catalyst programmet i Kontrolpanelet > tilføj eller fjernprogrammer , og derefter geninstallere det på www.ati.com hvor jeg fandt den driver jeg har.
heller ikke noget der

så til sidst tænkte jeg at et grafikkort indbygget som et del af motherboardet er noget beskidt snavs man skal holde pølserne fra. jeg byttede som sagt min pc til en del med seperat grafikkort og jeg har ikke engang skulle hente en eneste update. og den var tilmed 590 kroner billigere
Avatar billede pixelstorm Nybegynder
11. marts 2007 - 05:23 #38
men til alle jer der har svaret vil jeg gerne sige tak og håber ikke at i føler jeres visdom er blevet spildt
Avatar billede hcma Novice
11. marts 2007 - 11:24 #39
tak for den fine gennemgang af problemløsningen :o))
lav selv et svar ( = sæt prik i "svar" )  og skriv f.eks.  svar i boksen her og tryk på send.  Når det er gjort hopper du helt ned til venstre -> marker dit navn dernede og tryk så på accepter.  Du får derved dine point tilbage og spørgsmålet lukkes.
Avatar billede pixelstorm Nybegynder
12. marts 2007 - 07:57 #40
Tak for denne gang venner :) endnu engang tak for hjælpen