Avatar billede dubbster Nybegynder
03. marts 2007 - 11:08 Der er 5 kommentarer

PC starter ikke op

Hej, håber i kan hjælpe

Min søn´s PC vil ikke starter op længere. til start havde den ike fobindelse til mus+tastatur, så vi genstartede med det resultat at der ikke længere kom noget billede på skærmen.

Når den forsøges startet starter alle kølere/blæsere og det lyder som om at HD klikker et par gange, men længere kommer den ikke.

Vi har en tilsvarende PC kørende, hvor vi har testet grafikkort, ram, harddisk, skærm og alt virker her.

Er det korrekt at antage at det er bundkortet der er defekt ? (det har vi fået af vide af en bekendt)

Håber på i kn hjælpe os lidt videre.
Avatar billede htmlkongen Novice
03. marts 2007 - 22:49 #1
Har der været røg, særte lyde mv?

Har du prøvet at tage RAM, grafik, mv fra en anden com og sætte det på bundkortet?
Avatar billede dubbster Nybegynder
03. marts 2007 - 23:20 #2
Nej, ingen røg eller andet. Det har dog været som om at tændsluk knappen på PC´en har hængt lidt.

Har forsøgt at med ram, grafik og HD fra anden PC, men uden virkning.

Har målt igennem at der er 5V og 12V, det er der.

Den diode der indikerer at netkortet kører er der ikke lys i, hvis det er til hjælp.
Avatar billede htmlkongen Novice
03. marts 2007 - 23:28 #3
Jeg tror desværre ikke at jeg kan hjælpe yderligere. Beklager. Good luck :)
Avatar billede jetli111 Nybegynder
29. marts 2007 - 01:43 #4
Jeg tror bundkortet er defekt.
Avatar billede dubbster Nybegynder
29. marts 2007 - 07:43 #5
Hej igen

jeg har skiftet bundkortet og det er korrekt. Kortet var defekt.

tak for hjælpen.