Avatar billede ymze Nybegynder
02. marts 2007 - 10:35 Der er 16 kommentarer

Pc slukker under spil og det tager ca 2-3 min før den kan starte

Hey

jeg har et problem med at min pc bare slukker under spil, og den gør det meget urelmessig, alt slukker lige på nær tasterturet og musen der er stadig lys i. hva kan det være.

Ricko
Avatar billede mrbonus Novice
02. marts 2007 - 11:46 #1
Højst sandsynligt bliver din computer for varm, så bundkortet automatisk slukker din computer, så den ikke brænder af
02. marts 2007 - 11:54 #2
02. marts 2007 - 11:54 #3
<ymze>: Velkommen til Eksperten.dk
Generelt -> http://expfaq.1go.dk/
Avatar billede mrbonus Novice
02. marts 2007 - 11:56 #4
hehe, det er meget nemmere at købe noget "luft på flaske", som man kan bæse den fri for støv med, husk det skal være noget der ikke laver kondens, da elektronik ikke har så godt af at blive fugtigt :)

Personligt bruger jeg bare en kompressor, men der kan være fugt i, så det er ikke noget jeg vil anbefale til andre.
Avatar billede ymze Nybegynder
02. marts 2007 - 12:13 #5
hey

min cpu ligger på 56 grader næsten heletiden
jeg har lige været ude og købe nyt bundkort for mit gamle soltek gik i stykker.
og så skulle jeg finde et bundkort med agp port og socket 478. og så kunne jeg vælge mellem 2. mit er et asrock  p4i65g og men cpu er en presscott 2.8
af grafikkort geforce 6800 gt. kan det være at mit bundkort ikke køre så godt sammen med mit grafik kort.

Ricko
02. marts 2007 - 12:16 #6
... en kombination af støvsuger + "luft på flaske"/kompressor vil være endnu bedre. At puste støvet ("luft på flaske"/kompressor) ud i hele lokalet/bordet er ikke såååå smart finder man ud af - bagefter... *S*
02. marts 2007 - 12:18 #7
... nu siger/skriver du "2-3 min. før den kan starte" - du har taget 230V stikket HELT ud imellemtiden ? eller hyr ?

Bare lige for at finde ud af om det er en VARME ting eller PSU overbelastning...
Avatar billede ymze Nybegynder
02. marts 2007 - 12:23 #8
nej lader det side i. syntes bare det er lidt mærkeligt når jeg aldrig har haft det samme problem med det andet bundkort. der kan også godt gå hurtiger når jeg tænder igen nogle gange kun 1 min svinger meget. skal lige sige a jeg rensede køleren samtidig med at jeg have det hele af.
Avatar billede ymze Nybegynder
02. marts 2007 - 12:25 #9
ved ikke har ikke nogle sider på min pc kan det have noget at sige.
02. marts 2007 - 12:25 #10
"... havde det hele af..." - også den store kølerklods til CPU'en ?
Det jeg hentyder til er kølepasta ???
02. marts 2007 - 12:27 #11
For at dele problemet på midten (HARDWARE <-> SOFTWARE) så boot op i REN DOS ( http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm ) og lad den stå der i X tid (timer!) og se om den også DER går i lås/slukker ?
Avatar billede ymze Nybegynder
02. marts 2007 - 12:28 #12
den der følger med når man køber en cpu. og kølepastaen er noget tyndt noget hvor at jeg har spræt det udover hele cpuen. ved ikke rigtig hvordan jeg skal forklare det
Avatar billede mrbonus Novice
02. marts 2007 - 12:29 #13
Kan være mange ting, men 56 grader er i hvert fald alt for meget, og jeg kan næsten garantere at det er varmen, har du kontrolleret at alle blæsere kører, også den i strømforsyningen.
Når du har skiftet bundkort, har du så også fået kølepaste, på din cpu?
Du skal evt. ud og have noget bedre køling til din computer
Avatar billede mrbonus Novice
02. marts 2007 - 12:31 #14
Jeg har hørt at både for meget og for lidt kølepaste, kan være skidt, så det kunne da godt være det der var problemet
Avatar billede ymze Nybegynder
02. marts 2007 - 12:38 #15
skal lige høre og jeg bare skal vælge den første i http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm atså den øverste.
til mrbonus. ja men jeg har haft det hele af et par gange og renset min cpu og køler lagt nyt køle pasta på
Avatar billede ymze Nybegynder
08. marts 2007 - 22:03 #16
rr