Avatar billede henrikpaabredbaand Nybegynder
02. marts 2007 - 01:12 Der er 15 kommentarer

Fullrate og 2602HW

Jeg har fået en Zyxel P-2602HW-D1A med min Fullrate forbindelse. Det er noget skrammel. Jeg vil meget hellere bruge min Zyxel 2602HW-61 - det er noget der duer!!

Jeg har kopieret alle settings (vindue for vindue) fra D1A'en til 61'eren og jeg har forrygende internet og Skype og Messenger kører på fuld skrue. Men jeg kan ikke få SIP til at registrere sig.

Jeg håber MEGET at nogen kan give mig inspiration til at komme videre. Ellers skal D1A'eren videre, tilbage til Fullrate.
Avatar billede jacla Nybegynder
02. marts 2007 - 01:56 #1
: Vejledningen fortæller at man skal registrere sig for at bruge ... Det er dog ikke alle telefonnumre det lille plugin kan fange.

http://www.voip-user.dk/readarticle.php?article_id=5
Avatar billede henrikpaabredbaand Nybegynder
02. marts 2007 - 08:37 #2
Øhhh, jeg tror der er en misforståelse... Min 61'er (også D1A'eren) er en router med indbygget interface til en helt normal "kobberlinie telefon". Jeg skylder også at sige, at D1A'eren virker med telefonen (en gang i mellem), så settings må være ok. Ligeledes virkede min 61'er med TDC, så jeg tror ikke på en HW fejl.

Hvis man går ind på statussiden i konfig'en, kan man nederst finde en sektion, hvor der står om udbyderen har registreret routeren på en "IP telefon server", altså fx 45566778@sip.fullrate.dk. Man har så mulighed for at registrere eller af-registrere. Mit akutte problem er at jeg ikke kan registrere.

Håber det udbyggede spørgsmålet.
Avatar billede jacla Nybegynder
02. marts 2007 - 09:30 #3
Okay

vender tilbage senere :)
Avatar billede ttopholm Nybegynder
02. marts 2007 - 13:37 #4
Hvad siger fullrate, kan de se hvad der går galt når routeren prøver at registrere sig, det burde de kunne se i deres log.
Avatar billede henrikpaabredbaand Nybegynder
02. marts 2007 - 15:24 #5
Fullrate har med vanlig sans for venlighed afvist at supportere på alt andet end deres egne routere. :-(

Alternativet til 61'eren kunne jo være at købe et access point og sætte til den ikke-trådløse router, som egentlig virker ok. Bare lidt ØV når jeg nu har brugt en masse penge på 61'eren... Så skal jeg jo også have to devices tændt (der kom fedterøven lige i aktion!)
Avatar billede ttopholm Nybegynder
02. marts 2007 - 15:27 #6
Kan du ikke bare oplyse dem, at du har problemer med at tilslutte med din originale fullrate router... og bed dem om at se på loggen, det kan jo være at de ikke ligger mærke til hvilken router det er...
Avatar billede henrikpaabredbaand Nybegynder
02. marts 2007 - 15:33 #7
Godt point, jeg tror lige jeg prøver!
Avatar billede fullrate Nybegynder
05. marts 2007 - 10:07 #8
Det er ikke muligt at opsætte din telefoni på andre end den medfølgende router, medmindre du benytter vores firmware til denne. Det er dog ikke noget vi yder support på.

Hvis du oplever problemer med din medfølgende HW-D1A router, bør du dog kontakte vores support om hjælp til at få denne til at fungere korrekt. Du bør om muligt undgå at benytte andre routere end dem der er udleveret med dit Fullrate bredbånd.
Avatar billede jacla Nybegynder
10. marts 2007 - 17:58 #9
???
Avatar billede henrikpaabredbaand Nybegynder
11. marts 2007 - 21:17 #10
Vil det sige, at i har firmware til andre routere end dem, som i selv leverer (selvom i ikke yder support derpå)?

Grunden til hele spørgsmålet er jo netop at den trådløse Zyxel (1DA) som i leverer med stinker. Min egen 61'er er langt bedre. Send mig GERNE firmware til min 61'er - også selv om i ikke supporterer den.
Avatar billede mulemule Nybegynder
14. marts 2007 - 01:34 #11
Hvorfor mener du at den anden Router er bedre end den der følger med ?

Er der nogen her der ved hvor meget nedetid Fullrate har haft i februar - Marts ? . Vil meget gerne have det, men kan ikke have nedetid.
Avatar billede fullrate Nybegynder
14. marts 2007 - 09:31 #12
Vi har i Fullrate tre routeren som der benyttes:

ZyXEL Prestige 2602R-C61
ZyXEL Prestige 2602HW-C61
ZyXEL Prestige 2602HW-D1A

Den trådløse HW-C61 er dog blevet erstattet af D1A modellen sidste år, da denne er den nyeste model i serien. Vores erfaringer viser klare fordele hos den nye model over den gamle. Hvis du oplever problemer med D1A modellen trådløst, skyldes det derfor nok nærmere opsætningen af denne og ikke selve routeren.
Avatar billede henrikpaabredbaand Nybegynder
14. marts 2007 - 09:36 #13
Hmm, jeg har forsøgt med at bruge den konfig 1DA'eren kom med. Jeg har prøvet at lave mindre ændrigner, fx mac adresse filtrering og jeg har prøvet helt åben forbindelse. Alle resulterer i dels et trådløst netværk, som er ustabilt (PC kobler af og på og af og på og .......) og dels en telefonlinie, som kun rent undtagelsesvis virker. Fx er det normalt at skulle ringe op på telefonen 5-6-7 gange før man faktisk kommer igennem. De problemer havde jeg slet ikke med min "gamle" 61'er, som dog ikke hedder C til efternavn (såvidt jeg ved).

Telefonen er acceptabel med jeres ikke-trådløse router, men nu kører jeg med kabel LAN og det var jo ikke meningen. Jeg får vel købe et access point og sætte til. Men ØVØV er det jo!
Avatar billede henrikpaabredbaand Nybegynder
14. marts 2007 - 09:51 #14
Mht kvaliteten af fullrate forbindelsen er den ikke på nogen måde perfekt, men den virker som regel. Der er i perioder lidt ustabilitet omkring telefonen - jeg bruger den også til SRO og derfor kontrollerer jeg af og til linien, som i perioder melder optaget hvis man ringer udefra og ind selvom der ikke er nogen opkald (indgående eller udgående). Jeg håber fullrate får styr på det med tiden, for prisen er jo ok. Ellers må man jo bare vente på at bindingsperioden er overstået.
Avatar billede mortenvester Nybegynder
19. januar 2009 - 21:00 #15
Fik du løst problemet? Jeg står i dag i nøjagtig den samme situation som dig.