Avatar billede santa-wannabe Nybegynder
28. februar 2007 - 18:20 Der er 2 kommentarer

WD MY BOOK World edition

WD kommer ud med denne løsning midt i marts og vil koste lige under 2000 kr.

http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=278

Jeg skal bruge en central filopbevaring, med adgang udefra. Men er dette den bedste løsning? Og hvordan beskyttes mine filer mod angreb/ubudne gæster udefra?
P.s. svar må meget gerne udfærdiges i normale vendinger, da jeg ikke er så velbevandret ud i IT-sproget :-)

Med venlig hilsen

Brian Pedersen
Avatar billede a1a1 Novice
28. februar 2007 - 19:00 #1
et spørgsmål avler tit flere den anden vej ;o)

har dine "klienter"/"brugere" fast IP adreese kan du sikre det meget godt "bare" på den måde..
Vil du selv have din "server" stående; (på din egen "alm" internet forbindelse)..
Er det firma-relateret så der "kræves" en hvis sikkerhed bl.a. hvad angår backup og "intrusion detection" (at der er nogle der prøver at hakke dig / din firewall

Må det koste penge eller være "gratis"

;o)
Avatar billede santa-wannabe Nybegynder
28. februar 2007 - 19:53 #2
Det er til privat brug, med fildeling til arbejds-/studiebrug. Den vil være koblet til mit hjemme-netværk. Jeg er interesseret i at høre om både betalings- og gratis sikkerhedsforanstaltninger, men hvem er ikke glad for det der er gratis ;o)

Med venlig hilsen

Brian