Avatar billede salar Nybegynder
27. februar 2007 - 20:52 Der er 5 kommentarer

Kode til links på hjemmeside

Jeg har et link på min hjemmeside, som jeg gerne vil have en kode på, så andre ikke kan gå ind og se f.eks. vores private billeder.
Det skal helst være den, hvor man ikke bare går ind i vis kilde, og så kan man se hvad koden er.
Der er den, hvor der er et sæt nøgler som logo i et windows billede med følgende tekst:

Serveren www.icomultimedia.dk på Welcome to illustrator 1 kræver et brugernavn og en adgangskode.

Advarsel! Denne server anmoder om, at dit brugernavn og din adgangskode sendes på en ikke-sikker måde (grundlæggende godkendelse uden en sikker forbindelse).

Brugernavn:  "Et felt med et ansigt i starten"

Adgangskode: "Et blankt felt"

En afkrydsningsboks med Husk adgangskoden

En knap med OK og en med Annuller.

Er der nogen der kan fortælle hvorledes jeg koder min hjemmeside, så jeg får denne funktionalitet på et på af mine links?

På forhånd tak.

Allan
27. februar 2007 - 21:06 #1
Du kan ikke beskytte et link med en kode; men du kan beskytte indholdet af en mappe med en kode. Alle de filer, der skal være beskyttet af koden, skal placeres i denne mappe.

Læs om denne beskyttelse her:
http://www.netexplorer.dk/APACHE/apache-05.php
Avatar billede salar Nybegynder
27. februar 2007 - 23:36 #2
Jeg har oprettet .htaccess ude i filhåndteringen, men når jeg åbner FrontPage bliver den ikke vist.

Hvis jeg forsøger at trække den ind i FrontPage, får jeg følgende tekst frem: "Server error: URL-adressen '.htaccess' er ugyldig. Den henviser muligvis til en fil eller mappe, der ikke eksisterer, eller til en gyldig fil eller mappe, der ikke findes på det aktuelle websted."

Hvis jeg opretter en .txt fil direkt i FrontPage og forsøger at gemme den som .htaccess får jeg følgende tekst frem: "The file name, location, or format '.htaccess' is not valid. Type the file name and location in the correct format, such as c:\location\file name."

Hvordan skal disse to filer helt præcist oprettes og placeres?
28. februar 2007 - 11:03 #3
Det indledende punktum i filnavnet medfører at filerne er skjult i FrontPage. Du kan slå visning af skjulte filer til i FrontPage. (Jeg har ikke programmet på denne maskine, så jeg kan ikke lige fortælle hvor.)

Brug filhåndtering til disse filer. Filerne skal placeres i den mappe, hvor de skal være gældende.
Avatar billede salar Nybegynder
28. februar 2007 - 13:04 #4
Desværre - den er slået til! Der er en .htaccess fil ved den publicerede hjemmeside, idet udbyderen har haft en der - den kan jeg godt se. Jeg har forsøgt at downloade denne fil, men der får jeg også denne tekst; "Server error: URL-adressen '.htaccess' er ugyldig...."!
Kan FrontPage sættes op, så den "nægter" disse filer? Da jeg som nævnt oprettede en .txt fil og ville gemme den som en .htaccess til fik jeg denne tekst; "The file name, location, or format '.htaccess' is not valid. Type the file name and location in the correct format, such as c:\location\file name."

Er der flere ideer eller kan jeg gøre noget forkert?
Avatar billede salar Nybegynder
05. marts 2007 - 17:44 #5
Nu har jeg fået det rigtige svar fra min udbyder, så jeg har ikke længere brug for hjælp.

MVH

Allan