Avatar billede bfp2004 Nybegynder
25. februar 2007 - 11:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fejlkode 554, Relay access denied

Jeg har tidligere været opkoblet via Kabelnet (udbyder nordit i Ålborg) men er nu flyttet og i den forbindelse har jeg nu en ny udbyder (TDC)...Sådan set virker internettet fint og også den indgående post på Outlook men når jeg skal sende eller videresende en e-mail før jeg følgende fejl.                                                    Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.

      Emne:    VS: ja tænk
      Sendt:    25-02-2007 10:40

Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):

      Inge Hvid (Hvid@pc.dk) den 25-02-2007 10:40
            554 <Hvid@pc.dk>: Relay access denied

Er der nogen som kan hjælpe ?

Hej
Avatar billede screem_brille Novice
25. februar 2007 - 11:49 #1
du skal have ændret din SMTP server (den står til at benytte din tidligere udbyders SMTP server), og nu skal du benytte TDC´s SMTP server.
Avatar billede screem_brille Novice
25. februar 2007 - 11:50 #2
gør du under post ikonet i kontrolpanel.
Avatar billede kalp Novice
25. februar 2007 - 11:53 #3
TDC's udegående server hedder "asmtp.mail.dk"
men det er ikke nok til at kunne sende mails ud.
Når du er i indstillinger for din konto skal du finde "yderligere indstillinger" eller "mor settings" for at finde "Outgoing server" eller "udegående server".

herinde skal du sætte en prik eller flueben ud for "use same settings as my incomming server"

eller

"benyt samme indstillinger som min indgående server".

Du får ikke sendt post ud hvis ikke du gør dette da TDC som mange andre har spærret for port 21
Avatar billede bfp2004 Nybegynder
25. februar 2007 - 12:08 #4
Takker for svaret. nu virker det.

Mailservere på TDC hedder tilsyneladende "SMTP.MAIL.DK" bare til oplysning, havde heller ikke set den anden før ;o)..
Avatar billede screem_brille Novice
25. februar 2007 - 12:09 #5
om TDC har lukket for port 25 eller je, har intet med afsendelse at gøre når det sker via TDC SMTP server, det er KUN aktuelt for folk der har egen SMTP server.
Avatar billede screem_brille Novice
25. februar 2007 - 12:10 #6
ASMTP står for authorized SMTP (dvs man skal benytte brugernavn/kodeord) for at kunne sende.
Avatar billede kalp Novice
25. februar 2007 - 12:14 #7
SB >> hvorfor overhovedet kommentere det? det er da for dumt at du blot viser hvor begrænset din viden er på den måde.

Jeg har ikke min egen SMTP server og benytter TDC. Da de lukkede for porten kunne jeg ikke sende post længere.

Min rettelser blev "ASMTP.mail.dk" OG at sætte flueben i at min udegående server skulle benytte login oplysninger som min indgående!.
Avatar billede screem_brille Novice
25. februar 2007 - 12:23 #8
SB >> hvorfor overhovedet kommentere det? det er da for dumt at du blot viser hvor begrænset din viden er på den måde

Synes du ikke du lige skød dig selv godt og grundigt i foden der ?

Men sjovt nok havde jeg jo ret, har selv TDC, og benytter IKKE ASMTP, og har også egen mail server.
Avatar billede kalp Novice
25. februar 2007 - 12:26 #9
screem_brille >>  jeg snakker ikke om det med SMTP vs ASMTP;o) men det er flot du forstår ting som du selv vil!!

jeg snakker om din kommentar.

"

om TDC har lukket for port 25 eller je, har intet med afsendelse at gøre når det sker via TDC SMTP server, det er KUN aktuelt for folk der har egen SMTP server.

"

det er noget fis SB..
Avatar billede kalp Novice
25. februar 2007 - 12:29 #10
ps. gider ikke kommentere det yderligere med dig.

Du kan jo læse om det her.
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5677

præcis sådan min egen er sat op.
Avatar billede screem_brille Novice
25. februar 2007 - 12:32 #11
qawi ja det er fint du påstår noget er forkert, og så stikker af når det skal bevises.