Avatar billede Six Nybegynder
20. februar 2007 - 06:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med loadmodules

Hej eksperter....

Jeg kan bare ikke få apache til at køre med php.. nu har jeg efterhånden sat nogle servere op, så jeg fatter simpelthen ikke hvad jeg laver forkert.

jeg følger denne guide til punkt og prikke: http://e107.dk/e107_plugins/content/content.php?content.6

til trods for det, så får jeg en fejl når jeg indsætter:
LoadModule php4_module c:/apache/php/sapi/php4apache.dll
AddType application/x-httpd-php .php

apache kører fint sålænge jeg fjerner loadmodule linien.

Jeg bliver sgu gråhåret før tid, hvis det her fortsætter!? HJÆLP ;D
Avatar billede showsource Seniormester
20. februar 2007 - 10:31 #1
Du skal bruge den dll som svarer til din apache version.
http://www.phpbegynder.dk/artikler.php?id=20&page=3
Avatar billede Six Nybegynder
20. februar 2007 - 18:17 #2
Hej showsource, jeg takker for dit link :)

Jeg fik det til at virke ved at bruge den gamle apache istedet for 2'eren..

Jeg prøvede flere gange at skifte mellen php4apache.dll og php4apache2.dll, men intet virkede :/

men anyways, det kører nu og det er ikke vigtigt om det er apache2 eller 1 den kører.

Men smid et svar for dit link, jeg har manglet en grundig gennemgang, længe nu.. siden webcafe lukkede :/ forstår ikke hvorfor de ikke bare har ladet deres artikler være tilgængelig...
Avatar billede showsource Seniormester
21. februar 2007 - 00:18 #3
Ingen point, ellers tak.
Og ja, det er lidt kedeligt at den bare lukkede ned.
Avatar billede Six Nybegynder
21. februar 2007 - 04:52 #4
Du skal have mange tak for hjælpen :)