Avatar billede schua Praktikant
19. februar 2007 - 12:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at lave database med fælge.

Hej eksperter..

Jeg arbejder i et stylingsfirma hvor vi er igang med at lave en hjemmeside.

Vi har lagt nogle produkter op, men vi mangler sådan noget som fælge, det er meget svært da vores nuværende system ikke er gearet til det.

Vi har tænkt på at lave noget i stil med Wheelguide som Thansen.dk køre med

Eller det ligesom det de har på alcar.dk, vi hælder mest til det alcar de har.

Er der nogle af jer som kender en løsning på det, tænker næsten at man kan hente et javascript et sted, også bare ændre på designet der til.

Håber i kan hjælpe os

Vores side er
www.checkpoints.dk
Avatar billede theprofessor Nybegynder
19. februar 2007 - 16:08 #1
Du kan ikke lave en database med javascript alene, men du kan lave udtræk af en database men all sprog, såsom visualbasis, java, c, c++ c#, osv.

Så hvilket database har du? Du kunne f.eks. oprette en fælgedatabase i access 2007, og lave udtræk af den på din hjemmeside med webforms....
Avatar billede fxj Juniormester
19. februar 2007 - 19:17 #2
Her er en der ser ud til at være lavet i java script:
http://www.aez-wheels.com/404_DE.htm
direkte link: http://80.240.236.97/AlcarKonfigurator/produktion/html/fzgauswahl_step1.php4?=SID

Ved at kigge på koden burde du kunne lade dig inspirere til at lave noget lignende.
Avatar billede schua Praktikant
20. februar 2007 - 22:49 #3
Jeg er ikke lige den store programør selv..

Tænkte om der evt. var nogle der ville hjælpe..

Den AEZ har.. Den er super.. Den findes faktisk også på www.alcar.dk

Så hvis der er nogle der kan hjælpe med hvordan sådan en skal opbygges så den passer til vores site, og jeg selv kan administre hvad der skal være på den af fælge
Avatar billede fxj Juniormester
20. februar 2007 - 23:46 #4
Du skal nok ikke regne med, at det er noget man bare får nogen til at lave, hvis det skal køre som en integreret del af Jeres side.
Jeg kan se, at checkpoints.dk kører i PHP så det må være noget med en database, der indeholder:
- bilmærker
- bilmodeller
- billeder af de forskellige biler
- fælgmærker
- fælgstørrelser
- hvilke fælge passer til hvilke bilmodeller
- billeder af fælge

PHP kan, med de data der findes i databasen, lave data til rullepanelerne, hvor man vælger bil, model og fælg og så putte dem ind i et javascript, der kører på siden og som danner det færdige resultat.
Jeg aner ikke hvor lang tid det vil tage at lave, men du kunne jo smide jobbet ud på http://scriptlance.com/ og så få et bud på det.