Avatar billede cyberfish Nybegynder
18. februar 2007 - 16:53 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Windows tema - ati

Hej !

jeg har lige købt et radeon 1950 xt 512 mb cross, men når jeg installere ati drivers fra deres hjemme side eller dem fra cd.en som fulgte med, så har windows det med at skifte mine tema rundt fra klassisk til windows xp layout når jeg genstarter..det er herre træls !!  Jeg VIl have den til at blive på Klassisk layout men ati VIL have windows XP layout !!

Hvad sker der ?
Avatar billede jacla Nybegynder
18. februar 2007 - 18:13 #1
Har du været inde i Egenskab for skærm (højreklik på skærmen) vælg faneblad Udseende, Under Punktet "Vinduer og knapper" skal du vælge Windows XP-layout, Under punktet "Farveskema" skal du vælge Standard (blå), Under punktet "Skriftstørrelse" vælger du Normal.

vh Jan
Avatar billede screem_brille Novice
18. februar 2007 - 18:17 #2
du vælger selvfølgelig klassisk udseende ellers opnår du ikke det du vil :)
Avatar billede cyberfish Nybegynder
18. februar 2007 - 19:07 #3
Ja..det er derinde jeg retter det tilbage til klassisk hvergang..men problemet opstår kun nogle gange nu..før var det hvergang jeg genstartede..jeg aner ik hvad der sker...jeg er rimelig god til computer..har aldrig oplevet sådan noget lort før.

som om windows lige vil bestemme hvad tema jeg skal køre efter genstart..underligt
Avatar billede screem_brille Novice
18. februar 2007 - 19:15 #4
bruger du home eller pro ?
Avatar billede jacla Nybegynder
18. februar 2007 - 19:27 #5
Du må have en funktion som siger at du skal nulstille Windows udseende, ved genstart.

Men hvor den ligger ved jeg desværre ikke :(
Avatar billede cyberfish Nybegynder
18. februar 2007 - 22:07 #6
Jeg bruger win pro
Avatar billede screem_brille Novice
18. februar 2007 - 22:10 #7
lav en lokal politik der tvinger den til at køre i classic mode
Avatar billede cyberfish Nybegynder
19. februar 2007 - 15:27 #8
Hvordan gør jeg det ?
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 15:39 #9
i kør skriver du MMC og tryk enter.
i boksen der kommer, tryk filer, tilføj snapinn, find gruppepolitik, vælg lokal, og osv.
nu kan du så lave gruppepolitikker, den du vil ændre er:
user configuration, administrative templates, controlpanel, display, desktop themes. (der vælger du så aktiveret, og lader fejlete stå tomt så vil den benytte classic themaet, og du vil ikke kunne ændre det før du ændrer ovenstående)
Avatar billede cyberfish Nybegynder
19. februar 2007 - 21:01 #10
Jeg var inde i det der mmc og jeg oprettede snapind derfra var jeg lost..kunne ikke finde nogel themes  jeg kunne finde lokal og gruppe brugere.
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 21:08 #11
du skal følge det jeg skrev ;)
Avatar billede cyberfish Nybegynder
19. februar 2007 - 22:34 #12
Ja men kan du ikke beskrive det lidt mere sådan at jeg oxo kan forstå det..har aldrig været derind eog rode..efter jeg lavede det snapin..derfra er jeg lost!
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 22:54 #13
du bude når du går ind i det snapin, få user og computer configuration frem ikke ?
Avatar billede cyberfish Nybegynder
20. februar 2007 - 17:22 #14
Jeg for en liste frem hvor jeg kan tilføje evt tjenster eller computeradminstartion og lign. det er på dansk
Avatar billede screem_brille Novice
20. februar 2007 - 18:13 #15
og der skal du vælge gruppe politik editor eller hvad de nu har kaldt den på dansk.
Avatar billede cyberfish Nybegynder
20. februar 2007 - 22:03 #16
Har tilføjet lokal og gruppe bruger og hvad så ?
Avatar billede screem_brille Novice
20. februar 2007 - 22:15 #17
nu kan du så lave gruppepolitikker, den du vil ændre er under:
user configuration,
administrative templates,
controlpanel,
display,
desktop themes. (der vælger du så aktiveret, og lader feltet stå tomt så vil den benytte classic themaet, og du vil ikke kunne ændre det før du ændrer ovenstående)
Avatar billede cyberfish Nybegynder
20. februar 2007 - 23:23 #18
Seriøst det er for complex derinde..jeg kender Intet til programering i denne grad.  aner ik hvad en politik er..ved bare jeg har noget der hedder gruppe og Bruger under lokal listen..og der er nada af disse indstillinger du nævner.

Sory dude
Avatar billede screem_brille Novice
20. februar 2007 - 23:34 #19
i kør skriver du:

gpedit.msc og tryk enter

så kommer det vindue frem du skal bruge (havde helt glemt man kunne gøre det så nemt)
Avatar billede cyberfish Nybegynder
21. februar 2007 - 17:10 #20
hmm windows kunne ikke finde gpedit.msc kontrolere du har stavet dette rigtig ...skriver windows !

hvad sker der for windows !
Avatar billede screem_brille Novice
21. februar 2007 - 18:39 #21
jeg har skrevet rigtigt, er du 100% sikker på du har XP pro ? (prøv i kør og skriv) winver
Avatar billede jacla Nybegynder
21. februar 2007 - 19:05 #22
Du kan også finde den i kontrolpanelet => Administration => computeradministration gruppepolitik
Avatar billede cyberfish Nybegynder
21. februar 2007 - 19:22 #23
windows xp pro står der