Avatar billede agersten Nybegynder
16. februar 2007 - 14:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside lavet i tabeller - menu skal fikseres

Jeg prøver igen:

Jeg har lavet en hjemmeside i tabeller. den er bygget op med en top, en venstre side til menu og en midte. jeg bruger et baggrundsbillede med koden BODY {
    BACKGROUND-ATTACHMENT: fixed
Problemet er, at links'ne i min menu fiser afsted sammen med brødteksten. kig på min hjemmeside www.julie-agersten.dk og tryk på "biography", hvor det tydeligt kan ses.
Desuden kan man rykke rundt på menuen, når man kommer ind på hjemmesiden - hvordan kan jeg låse menuen fast, så den aldrig kan rykke sig?
Avatar billede lonebiker Nybegynder
16. februar 2007 - 17:58 #1
Flot hjemmeside, måske skulle den fylde lidt mere i højden.

Din Iframe width (965) er smallere end din table width (968)

Det kan være årsag til den vandrette scrollbar, prøv at sætte din table width til foreksempel 960. ved dog ikke om det løser dit problem.
Avatar billede lonebiker Nybegynder
16. februar 2007 - 18:09 #2
hjælper det, men ikke nok kan du jo prøve dig frem med 950 eller lavere
Avatar billede agersten Nybegynder
16. februar 2007 - 18:37 #3
Det hjælper desværre slet ikke at ændre på width... hverken at gøre tabellen mindre eller min iframe større (det giver bare grå kanter, hvor baggrundsbilledet ikke kan følge med i størrelsen).

Jeg har som sagt brugt et bagrgundsbillede. så har jeg brugt en layout tabel (FP-2003) der er delt i top, midte og venstre side. i den venstre side har jeg indsat en tabel med 2 kolonner og 14 rækker, hvor jeg så har sat mine links ind.... og af én eller anden grund laver den scroll på den "inderste" tabel, så jeg kan rykke på den :S

Er det det rigtige sted, jeg har lagt mit spørgsmål i øvrigt? for prøvede under programmering, og der kunne man ikke hjælpe, da det var i FP.

Og mange tak for rosen!! :)

/´Julie
Avatar billede lonebiker Nybegynder
16. februar 2007 - 19:09 #4
Så er jeg bange for jeg ikke kan hjælpe, der må en der ved mere om den slags end jeg til.
Avatar billede agersten Nybegynder
16. februar 2007 - 20:35 #5
Jeg har rodet lidt med tabeller og målene, så min startside er fin uden scrolls... men så snart jeg indsætter en tabel i midten med tekst, kommer problemet. Det kan stadig ses under "biography" - håber virkelig nogen har tid til at hjælpe!! :)
Avatar billede agersten Nybegynder
16. februar 2007 - 22:22 #6
lukker denne, da jeg har fået svar
Avatar billede mclemens Nybegynder
16. februar 2007 - 22:24 #7