Avatar billede boomshanka Nybegynder
07. februar 2007 - 23:01 Der er 1 løsning

Hvordan kører man JMUnit test i NetBeans 5.5

Hej eksperter,

Jeg har netop hentet Netbeans version 5.5 med stor glæde da jeg kunne læse man nu kunne lave Unit test af sine MIDP-projekter med JMUnit. Jeg er dog blevet lidt skuffet, for jeg kan godt generere unit test filer for et MIDP projekt men jeg får af en eller anden årsag ikke få lov til at køre testen. I hjælpefilen står godt nok et overordnet afsnit om JMUnit, men der henvises til hvordan man kører JUnit test af java-applikationer og ikke MIDP. Projektet kompiler uden problemer med de nye unit test filer, JMUnit figurerer som et library i projektfilen og CLDC-versionen er 1.0 som påkrævet. Er der nogen som har et bud på hvad pokker der går galt? De klasser jeg forsøger at lave unit test over kan næsten ikke blive mere simple - blot en Thread som gør ingenting udover at holde en pause med et fast interval.
Avatar billede boomshanka Nybegynder
07. februar 2007 - 23:14 #1
Nå, så fandt jeg årsagen. Unit test med JMUnit skal ikke køres i Netbeans men derimod som en hvilken som helst anden MIDlet. Når emulatoren er startet kan man bare vælge sin unit test og så spiller det.