Avatar billede fp_ca Nybegynder
07. februar 2007 - 22:36 Der er 11 kommentarer

Uden domæne login ingen trådløs adgang til internet

Uden domæne login ingen trådløs adgang til internet - Er det muligt at sætte op og hvardan?

Jeg er IT-ansvarlig på en efterskole og vil gerne overvåge elevernes færden på internettet. De har deres egen bærbare pcér med. Vi har trådløs netværk - kan jeg lukke for internettet hvis de ikke er logget på domænet?
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 22:47 #1
ja med en radius server, men du kan også gøre det på andre måder.
Avatar billede fp_ca Nybegynder
07. februar 2007 - 22:49 #2
Jo tak - fortæl fortæl :) Hvilke andre måder kan jeg gøre det på?
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 22:55 #3
kerio winroute firewall f,eks den har alt hvad du behøver i den sammenhæng. (filtrering på sider med bestemte ord, antivirus, proxy server, styring af båndbredde på bruger niveau, indbygget VPN support, statestik over hvad slags data, hvornår og evt hvem der henter, kan kobles op imod AD, så brugere godkendes automatisk på den måde og en pokkers masse flere muligheder.)
Avatar billede fp_ca Nybegynder
07. februar 2007 - 23:02 #4
Har du et bud på en god og gratis radius server til windows?
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 23:03 #5
det er allerede indbygget, den skal "bare" installeres.
Avatar billede fp_ca Nybegynder
07. februar 2007 - 23:06 #6
Ved du om det også kan bruges af XP-home maskiner? De fleste elver har "kun" XP-home!
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 23:09 #7
det er jeg ikke sikker på de kan, så der må jeg være svar skyldig.
Avatar billede fp_ca Nybegynder
07. februar 2007 - 23:13 #8
Ok - men har du et link et hjælp af opsætning af RADIUS server på MS2003Server?
Avatar billede leif Seniormester
07. februar 2007 - 23:21 #10
screem_brille -> Burde det ikke være lige meget dog med det lille minus at en Home ikke kan indmeldes i domænet !
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 23:23 #11
leif derfor kan adgangen til internettet godt styres (kan brugeren ikke godkendes i AD, kommer brugeren ikke på nettet)