Avatar billede flemming-s Nybegynder
07. februar 2007 - 10:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvoredan laver jeg en pæn skygge omkring et billede i Woord ?

Den under tegninger laver bare ikke pæn skygge .
Jeg skal ha skygge på højre side og for neden
07. februar 2007 - 11:00 #1
Du opnår det ebdste resulatt ved at indlæse billedet i et grafikprogram, og foretage den ønskede ændring af billedet der.

Word er et tekstbehandlingsprogram, og ikke velegnet til at lave grafiske finesser ved f.eks.indsatte billeder.

Du har fundet den mulighed, der er i Word for at lave skygger på elementer, og er den ikke tilfredsstillende, er der ikke andre muligheder i Word.
Avatar billede flemming-s Nybegynder
07. februar 2007 - 11:06 #2
Hvordan er det man gør det i Photoshop 5,5
Jeg har glemt hvordan
Gerne steb by steb anvising
På forhånd tak !!
Avatar billede zynzz Praktikant
07. februar 2007 - 11:28 #3
Nu ved jeg ikke hvad du lige mener med skygger, men i word er der en funktion der kan det..., højreklik på billedet dernæst klik på "Kanter og skygge..." måske det ?
Avatar billede flemming-s Nybegynder
07. februar 2007 - 12:32 #4
Skyggefunktionen er ikke go nok i woord, så jeg skal ha det lavet i Photoshop 5,5
Hjælp til det ønskes
Avatar billede old-faithful Praktikant
07. februar 2007 - 16:17 #5
I photoshop kan du gøre det ved at vælge "Blending options" på det lag/layer som skal kaste skyggen. Dernæst skal man vælge "Drop shadow" (hedder det vist).
07. februar 2007 - 17:15 #6
Lav en sort firkant eller ramme med samme størrelse som billedet. placer den bag billedet. nu kan du ved at forskyde billedet lidt til venstre og lidt op få den sorte firkant lidt frem til højre og forneden. det giver dene ønskede virkning. hvis du holder ALT tasten nede mens du flytter, kan du gøre det mere præcist
01. marts 2007 - 16:29 #7
Lukketid?
Avatar billede flemming-s Nybegynder
01. marts 2007 - 21:48 #8
takker