Avatar billede jorgennm Nybegynder
05. februar 2007 - 13:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Åbne en form.dot fra et HTML link

Jeg arbejder med en Intranet løsning, hvorfra jeg vil linke til en word skabelon.

Problemet er at skabelonen åbner sig som en form.dot i stedet for en form.doc.
På et tidspunkt har jeg set en løsning med at lave en genvej som jeg linker til fra min HTML side på intranettet. Ideen er at genvej.lnk udfører et dobbeltklik på form.dot, så man opnår et få en form.doc.
Men jeg kan ikke huske hvordan.
mvh
Jørgen
05. februar 2007 - 13:48 #1
Du skal oprette en genvej til dot-filen, og linke til denne i stedet for direkte til dot-filen.

Højreklik på filen i Stifinder/Denne computer
Vælg Opret genvej
Avatar billede jorgennm Nybegynder
05. februar 2007 - 13:59 #2
Jeg har lavet et link
<p><a href="formularer/JOM-2007-01-02.lnk">Afvigelsesrapport</a></p>
i min HTML side.
Det peger på en genvej.lnk som er oprettet og peger på JOM-2007-01-02.dot (som er Afvigelsesrapport)
Både genvejen og form er placeret i samme folder. Men det virker ikke.

Hvis jeg derimod lade linket pege på JOM-2007-01-02.dot (altså uden om genvej.lnk) så åbner form.dot.
Det tolker jeg således at stien er korrekt og der er noget andet galt.
Avatar billede jorgennm Nybegynder
05. februar 2007 - 13:59 #3
Jeg har lavet et link
<p><a href="formularer/JOM-2007-01-02.lnk">Afvigelsesrapport</a></p>
i min HTML side.
Det peger på en genvej.lnk som er oprettet og peger på JOM-2007-01-02.dot (som er Afvigelsesrapport)
Både genvejen og form er placeret i samme folder. Men det virker ikke.

Hvis jeg derimod lade linket pege på JOM-2007-01-02.dot (altså uden om genvej.lnk) så åbner form.dot.
Det tolker jeg således at stien er korrekt og der er noget andet galt.
05. februar 2007 - 14:19 #4
Problemer med filnavnet!
Navnet er:  JOM-2007-01-02.dot.lnk
og ikke: JOM-2007-01-02.lnk
Avatar billede jorgennm Nybegynder
05. februar 2007 - 14:37 #5
Det forstår jeg ikke. Jeg ahr ikke anvendt JOM-2007-01-02.dot.lnk

Prøv at forklare
05. februar 2007 - 20:31 #6
"Jeg ahr ikke anvendt JOM-2007-01-02.dot.lnk"

Nej, og det er jo netop det, der er problemet. For det er den korrekte syntaks.
For at linke til genvejsfilen, skal du skrive: JOM-2007-01-02.dot.lnk
Avatar billede jorgennm Nybegynder
06. februar 2007 - 09:36 #7
Det ser ud som om jeg har et andet problem.
Jeg har oprettet genvejen via Explorer og den får navnet ”JOM-2007-01-02.dot”
Når jeg linker til genvejen får genvejen tilføjet ”.lnk”
<p><a href="formularer/JOM-2007-01-02.dot.lnk">Afvigelsesrapport</a></p>

Hvis jeg tester fra Explorer fungerer det fint. Der åbnes en ”form.doc” som ønsket.

Hvis jeg uploader sitet til intranettet virker det ikke. Fejlmeldingen ”siden kan ikke findes…”

Det må så være et eller andet i serveropsætningen, der driller.
mvh
Jørgen