Avatar billede tomdane Nybegynder
02. februar 2007 - 10:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dreamweaver og CSS n00b

Hej

Jeg er kørt fast i en dropdown menu, som jeg har pastet fra et andet site. Jeg er ved at lære Dreamweaver og CSS at kende, og har brug for noget hjælp - enten via e-mail eller via Skype.

Er der andre som mig hvor vi kan hjælpe hinanden?

Mvh, Thomas
Avatar billede swiatecki Novice
02. februar 2007 - 10:51 #1
Jeg vil da forslå dig og paste din kode her så vi kan se den og evt hjælpe dig :)
Avatar billede trophymanager Nybegynder
02. februar 2007 - 13:49 #2
hvis du gerne vil lære at lave en dropdown menu og lære css og kende så foreslår jeg notesblok samt nogle gode css begynder guides (er nemme at google)
Avatar billede tomdane Nybegynder
28. februar 2007 - 09:23 #3
Hej

Her et mere konkret spørgsmål: Hvorfor passer et layout på 1024*768 ikke med virkeligheden på en skærm?

Hvis jeg laver en container som er 1024*768 og kigger på siden på en 17" CRT-skærm, så er skærmen for lille, og jeg kan se at Dreamweaver skriver (955*600),1024*768 maximised som jeg tolker som det maksimale i container/vinduesstørrelse man kan arbejde med? Er det korrekt?

Er det fordi der skal være plads til menubars og google bars og alt det andet, at man skal holde sig til 955*600 som sidestørrelse?
Avatar billede tomdane Nybegynder
28. februar 2007 - 16:25 #4
en anden ting: hvordan får jeg siderne til at se ens ud i ie6 og ie7? Jeg har brugt quirks mode, men det smadrer så æ ø å....
Avatar billede tomdane Nybegynder
02. december 2008 - 08:30 #5
lukketid